ROMME ALPIN Färsk snö nu till helgen?

klawida

Medlem
tja! jag behöver info till om hur snön är i Rmme alpin just nu! vi hade tä
nkt åka dit och kolla in offpisten dit men vi åker inte dit förns vi har fått det bekräftat att det är djup lössnö där!! snälla hjälp oss tack!!!

Vill ju inte förtöra era drömmar! Men jag hoppas att ni skämtar?? Off-piståkning i Romme Alpin?

5 skäl till varför det inte finns Offpiståkning i Romme Alpin!

1. Romme ligger alldeles för långt ner i landet
2. Säsongen för Romme Alpin börjar lida emot sitt slut
3. Det är knappt ett berg utan en liten kulle
4. Det är bara skog runt om
5. Det är en av sveriges sämsta skidanläggningar (Enligt Åka Kims backar se NR.12 December 05

Men vem vet jag kan ju ha fel i och försig! Men den som åkt Offpiståkning någon gång i Romme kan ju skriva till mig och berätta hur kul det var

Men lycka till iallafall grabbar! ;) På Återseende!

//Kim "Rocco" Junior

Haha ... djup lössnö i Romme Alpin ... ???

Jag var i Romme igår och pisterna var utomordentligt bra. Natten till idag och under dagen har det kommit ytterligare en decimeter snö vilket gör att det kommer att finnas bra med snö. Vill du trixa dig fram i skogen kan du naturligtvis hitta offpist även i Romme, men djup lössnö, glöm det!

That´s all folks! / MM

kimbadar:

Du han precis före mig ... En sak är vi överens om, och det är att någon offpist att sukta efter finns inte i Romme. Däremot är merparten av dina "skäl" riktigt korkade!

1. Att Romme ligger för långt söderut för offpist är skitsnack ... däremot är det alldeles för tät skog.

2. Romme har riktigt bra med snö nu och även om anläggningen stänger i helgen kommer snön i pisterna att räcka minst 3-4 veckor till!

3. 250 meters fallhöjd räcker gott och väl för bra offpist om övriga förutsättningar är goda.

4. Jo, det är klart att förutsättningarna för offpist ökar med högre höjd och kalfjäll. Skog i sig själv är dock inget hinder om den är gles ...

5. Smaken är ju som sagt var delad ... peronligen tycker jag att Romme Alpin är en av de absolut bästa anläggningarna om man ser utifrån de naturliga förutsättningarna!

God Tur! / MM

JAdu grabben bor 1 km från romme alpin å det kom väl ca 1,5 dec nysnö idag förmodligen mer oppe på toppen men skulle uppskatta att det är rätt orörd snö i skogarna kring romme har ju inte varit nästan någe folk alls där nu i veckan. men om jag skulle uppskatta snömängden uppe i skogen skulle jag gissa på en 70-80 cm om inte mer om du vill hitta lite offpist i skog håll dig i skogen mellan prästslingan och lätta vägen eller vad den heter som är till höger om prästslingan det är i högerkanten i början på prästslingan som du åker in till höger precis där skogen börjar och sen gåre en traktorstig en bit ner sedan tar du vänster så mkt de går då du kommit ner en bit så kommer du in på ett rätt roligt parti med lössnöåkning i skogen ha de skoj grabbar.

Mvh Romme Local Jibber Tobbe

Montain Man:

Jo givetvis kan jag hålla med dig om ditt resonemang, kanske skrev det i största möjliga hast! Men ändock så är nog Romme Alpins offpiståkning inget för mig, då åker jag hellre lite längre norrut! Men med en vinter som denna kanske man även kan hitta Offpiståkning i Romme, men jag köper ditt resonemang iallafall! :) Ville bara säga det och erkänna minna små misstag! ;)

Ha det fint allesammans!!

//Kim

2 meter pydersnöö föll i eftermiddags så passa på å åka dit fiint som faan.

ps liften e stängd och de regnar som faan men pydersnön ligger sääkert kvar. skidåkning som i alperna fast i sverige galet asså höhöhö

Tillbaka
Topp