Roomies till boende i St Anton sökes!

• Trådstartare Trådstartare elinlinnea
  • Start datum Start datum
E

elinlinnea

Guest
Hej!

Plötsligt stod dörren öppen för att packa väskan och göra ännu en säsong i alperna. Väskan är inte packad riktigt än, men en ort är bestämd. Vinterns pudersvängar kommer att läggas i St Anton.

Boende har letats och nu står vi, jag och Therese, med två alternativ. Ett för 6 personer och ett för 4. Därför är vi nu på jakt efter ett par eller ett gäng andra skidentusiaster som vill spendera säsongen med oss i St Anton, som för övrigt ligger i snöbananen (enligt Åka Skidors guide får de orter som ligger i bananen mer snö än andra).

Vi är 23 respektive 26 år, tjejer och snowboardåkare med två säsonger vardera i benen. Vi trivs bäst med puder yrandes omkring oss och går gärna på hajk för att få det. En öl när liftarna stängt är givetvis inte något som det tackas nej till.

Det vore superroligt att fylla boendet för sex personer, men minst lika kul att vara fyra under samma tak. Hör av er om det är av intresse så berättar jag mer/så pratar vi ihop oss!

Bästa,
Elin

Danielrr sa:
Tja!
Vart ligger boendet mer exakt? Vad ligger hyran på?

Daniel
Båda ligger i St Jakob. Har researchat kring läget, känner man för att vandra så tar det 15-20 min in till centrum och annars går det bussar fram till 02.30 (sen är det gång som gäller, bra sätt att bli av med ruset som säkerligen infinner sig vid den tidpunkten;))

De båda är baserade på antalet dagar med 25 euro per dag och person. Stannar du i 120 dagar landar prislappen på 27.000:- per person. Det finns även ett tredje boende för fyra personer med en fast summa för hela säsongen som blir strax under 30.000:- per person.

Alright, låter intressant med tanke på ett hyfsat pris tycker jag. Bra läge också!! Jag har nog någon kompis o höra med också. Hör av mig imon!

Daniel

Danielrr sa:
Alright, låter intressant med tanke på ett hyfsat pris tycker jag. Bra läge också!! Jag har nog någon kompis o höra med också. Hör av mig imon!

Daniel
Vi tycker detsamma (en av dem för fyra personer är dessutom gigantisk - ovanligt för säsongsboenden enligt min erfarenhet).
Toppen!

Tjena!

Jag letar också efter ett boende!

Att dela med lite roligt folk känns ju optimalt för en vistelse i alperna, och det verkar som att vi delar en del intressen ;)

När åker ni ner? Själv kommer jag att befinna mig på plats den 24de om ni skulle vilja träffas och snacka lite!

/Eric

Tjena tjena!
Är en kille på 24 år som älskar att åka bräda. vart på berget spelar ingen roll.
puder är ju dock aldrig fel! :) gillar även att utforska och se mig omkring, nya ställen är alltid kul! :D
Har tänkt att åka ner nån gång från mitten av december fram till början av januari.

Sparar så mycket pengar jag kan just nu för att få så många dagar i backen som möjligt.

Letar just nu efter boende och tänkt söka jobb på plats.
är inte speciellt kräsen då det gäller boendet heller måste jag säga, vad som helst för att få komma till alperna känns värt haha :D

Är väldigt lättsam och tar ansvar har bott med roomiesar förut så vet vad det innebär :)

Utöver det är jag väldigt ödmjuk och snäll, dock lite blyg i början men vem är inte det? :lol:

Såg att jag inte var den första som kontaktade er, men finns/kommer det en öppning så tveka inte på att höra utav er :)

Må bäst!

Heej! Vi är två tjejer som är på jakt efter boende. Jag har tidigare gjort en säsong och är också ute efter puderåk och gött häng. Vi är just nu i Asien så kommer inte kunna åka ner förrän i januari. Gäller priset 25 euro per dag? Eller ni vill kanske hitta några som kan åka redan i december? :)

Hej,

Jag å mina vänner har letat frenetiskt efter ett säsongsboende i 1 månad nu, om det fortfarande är ledigt så blir vi gärna med på ert! Vi är 4 killar på 20 år, alla är förstasäsongare men har stått mycket på skidor förr, och sjukt sugna på att få åka i alperna.

Hör gärna av dig om det fortfarande är möjligt :)

/Noah

johannarosberg sa:
Heej! Vi är två tjejer som är på jakt efter boende. Jag har tidigare gjort en säsong och är också ute efter puderåk och gött häng. Vi är just nu i Asien så kommer inte kunna åka ner förrän i januari. Gäller priset 25 euro per dag? Eller ni vill kanske hitta några som kan åka redan i december? :)
Hej Johanna,

Härligt med Asien och ännu härligare med St Anton! ;)

Jag tror att vi siktar på att fylla boendet redan i december, men jag PM:ar dig så kan vi prata och se om vi kan ordna till något.

Bästa,
Elin

noaahp sa:
Hej,

Jag å mina vänner har letat frenetiskt efter ett säsongsboende i 1 månad nu, om det fortfarande är ledigt så blir vi gärna med på ert! Vi är 4 killar på 20 år, alla är förstasäsongare men har stått mycket på skidor förr, och sjukt sugna på att få åka i alperna.

/Noah
Hej Noah,

Aha, ja det är en hel vetenskap att hitta ett vettigt boende. Puh. Hoppas på att vi lyckats nu.

Fyra platser har vi inte till övers i nuläget, men jag kanske kan PM:a dig en mailadress till ett annat boende? :)

Bästa,
Elin

elinlinnea sa:
noaahp sa:
Hej,

/Noah
Hej Noah,

Aha, ja det är en hel vetenskap att hitta ett vettigt boende. Puh. Hoppas på att vi lyckats nu.

Fyra platser har vi inte till övers i nuläget, men jag kanske kan PM:a dig en mailadress till ett annat boende? :)

Bästa,
Elin
Du får gärna PM:a mig mailadressen till boendet, all hjälp är välkommen i desperata tider som denna :)

Servus! Även jag är ute och letar boende för hela säsongen! Befinner mig redan i St Anton men har bara ett temporärt boende. Fick idag reda på att jag kan få ett kvällsjobb hos en skidservice brevid mpreise. Dock ingick inget boende så ett boende i st Jacob vore perfekt! Finns det några platser kvar i någon av lägenheterna? :)

elinlinnea sa:
Hej!

Plötsligt stod dörren öppen för att packa väskan och göra ännu en säsong i alperna. Väskan är inte packad riktigt än, men en ort är bestämd. Vinterns pudersvängar kommer att läggas i St Anton.

Boende har letats och nu står vi, jag och Therese, med två alternativ. Ett för 6 personer och ett för 4. Därför är vi nu på jakt efter ett par eller ett gäng andra skidentusiaster som vill spendera säsongen med oss i St Anton, som för övrigt ligger i snöbananen (enligt Åka Skidors guide får de orter som ligger i bananen mer snö än andra).

Vi är 23 respektive 26 år, tjejer och snowboardåkare med två säsonger vardera i benen. Vi trivs bäst med puder yrandes omkring oss och går gärna på hajk för att få det. En öl när liftarna stängt är givetvis inte något som det tackas nej till.

Det vore superroligt att fylla boendet för sex personer, men minst lika kul att vara fyra under samma tak. Hör av er om det är av intresse så berättar jag mer/så pratar vi ihop oss!

Bästa,
Elin
mycket intresserad och har även en polare som är intresserad. skicka gärna lite bilder mm på facebook (louise fröjdh) så kan vi ta det därifrån? åker både skidor och bräda och vandrar också gärna för gott puder!

Eric-Sundquist sa:
Servus! Även jag är ute och letar boende för hela säsongen! Befinner mig redan i St Anton men har bara ett temporärt boende. Fick idag reda på att jag kan få ett kvällsjobb hos en skidservice brevid mpreise. Dock ingick inget boende så ett boende i st Jacob vore perfekt! Finns det några platser kvar i någon av lägenheterna? :)
Hej Eric!

Vi har fyllt upp boendet nu, men hoppas att det ordnar till dig på annat sätt för dig!

Ses på berget! :)

lfrojdh sa:
elinlinnea sa:
Hej!

Bästa,
Elin
mycket intresserad och har även en polare som är intresserad. skicka gärna lite bilder mm på facebook (louise fröjdh) så kan vi ta det därifrån? åker både skidor och bräda och vandrar också gärna för gott puder!
Hej Louise,

Boendet är redan fullt, men ni hittar säkert något annat! Så ses vi där :)

Bästa.

Tillbaka
Topp