Rosa bräda, få bort färgen?

bolin87

Ny medlem
Vallade min bräda för nån vecka sedan med röd valla. Mitt belag var vitt och nu är det rosa.

Går det att få bort färgen på nått vis?

Lima-ko sa:
Ja, du kan sickla belaget med en sickel, har du ingen sickel fungerar en vass isskrapa också. Åker du ett tag kommer i och för sig vallan försvinna av sig självt, dock på bekostnad av lite sämre glid.

Mer information https://www.freeride.se/search/?q=sickla
Näe.. så är det ju inte..

Sicklade brädan såklart efter jag lagt på vallan. Och borstade.

har åkt ca 2 veckor och den ser exakt lika dan ut. (ca 25k höjdmeter) så vallan bör ju ska ha försvunnit så mycket det går genom åkning.

Senast ändrad:
bolin87 sa:
Vallade min bräda för nån vecka sedan med röd valla. Mitt belag var vitt och nu är det rosa.

Tyvärr kommer det inte gå bort helt av sig själv utan måste slipas bort. Gjorde samma misstag med min vita bräda. Dock bryr jag mig inte så mycket om missfärgningen så det får vänta tills jag slipar den nästa säsong.

Kingston sa:
bolin87 sa:

Tyvärr kommer det inte gå bort helt av sig själv utan måste slipas bort. Gjorde samma misstag med min vita bräda. Dock bryr jag mig inte så mycket om missfärgningen så det får vänta tills jag slipar den nästa säsong.
Okej! Skönt att höra att nån annan gjort samma. Blir till att slipa den för mig också då inför säsongen. :)

Nej men menar om brädan har många olika färger på undersidan, finns det genomskinlig valla som går att använda tex?

Tillbaka
Topp