rosa gips och kan man åka efter man tagit av de?

willenord95

Ny medlem
hejsan grabbar och gubbar :)
ja bröt handleden i går ...... i ulricehamn och när ja gipsa i göteborg så fanns det inte den färgen ja ville ha :( vet nån vart man kan köpa sån linda? vill ha lite snyggare färg då ja ska till thailan på tisdag, har kollat på apoteket med dom hade bara grönlinda till djur :/ vill så klart ha rosa färg :) nån som vet vad man kan köpa detta får ni gärna skriva :) sen undrar ja även hur de funkar att åka bräda precis efter man tagit av gipset :) åker till riksgränsen 2 dagar efter ja tar av gipset.

MVH william och ha en mycket trevlig dag nu :)

ja frågade den ! han sa 8 veckor :/ men tänkte om man kan be dom har kvar gipset en vcka till så åker man med gips elr nått liknande tips! elr om de finns nått speciellt handledsskydd som man kan köpa?

Ja, du kan fixa lite stöd när du åker, eller ta av senare. Nej, du bör inte åka annars.

willenord95 sa:
hanken sa:
Gips i Thailand känns som en vinst :rolleyes:
hahaha elr hur känns ganska misslyckat....

och E-lindberg: det va faktis en seriös tråd för ja vill ha rosa gips? och försöker hitta ett ställe att köpa detta!
Vad händer om du inte får rosa gips?
+ att läkare överdriver med alltid med läktiden. Tar egentligen typ 3/4 av tiden de säger.
Om du ska köra snowboard 2 dagar efter du har tagit bort gipset bör du linda något stöd för armen.

got år sedan dock åker jag skidor men jag drog på en skidsocka över handen då jag inte kunde använda handskar och dagen efter vi hade gipsat åkte jag på för fullt. iaf lycka till

Jag skulle låta gipset sitta kvar, åka bräda, och ta av gipset när du kommer hem igen

det går att åka bräda precis efter man tagit av det om du har grönt gips, inte 100 på hur det är med rosa dock

Hur håller du gipset torrt när du skall bada i Thailand? Det var mitt största problem efter att ha brutit handen mitt i badsäsongen...

Christian123 sa:
Hur håller du gipset torrt när du skall bada i Thailand? Det var mitt största problem efter att ha brutit handen mitt i badsäsongen...
fick typ plastpåsar på apoteket som man sätter på armen sen suger ut luften så blir de vakum och vatten tätt! elr så gör man billigare sätt . plastfolie runt handen sen påse och el tejp funkar också bra tydligen!

Tillbaka
Topp