Rossignal Scratch BC

Klaas

Ny medlem
Rossignal Scratch BC
Tjena!

Jag äger idag ett par Armada AR6, och skall ner till Val D'isere för att spendera säsongen där.. Det jag nu funderar på är att skaffa mig ett par lite fetare skidor också. Är dock inte så erfaren av offpist så är därför också lite osäker på om jag verkligen ska göra det...

Jag har dock fått tagpå ett par billiga Rossignol Scratch BC, och nu till frågan...

Tycker/tror ni att det är stor skillnad på dessa skidor, för jag känner att de kan vara för lika varandra eller ger det min åkning nåt mer... Alltså är rossignolskidan tillräckligt annorlunda att det är värt att köpa den?

Kom med era åsikter! :D

Ha de gött

Rossignal Scratch BC
Hur stor skillnad det är beror på årsmodell, de nyare är rejält mycket bredare än Ar6.
Spendera säsongen i alperna utan ett par offpistlagg är som att vara i Mammoth utan parklagg, dvs rätt dumt. Tänk på att du MÅSTE ha transciever, sond, spade och kunskap att använda dessa när du ska åka offpist.

Rossignal Scratch BC
Det har jag skaffat, det är inga problem... Det är förra årets Scratch BC, de är 98mm i midjan, och AR6 är 85...

Vad tror du?

Rossignal Scratch BC
Scratch BC är faktiskt en ganska ok allroundskida, är du oerfaren i offpisten kommer du definitivt få det lättare på ett par bredare skidor, var i Val Disere förra säsongen och åkte ner med ett par FS, dummt gjort... skaffade ett par gamla BC från 04-05 tror jag 90 i midjan. Jag var överlycklig över dessa lagg tills jag insåg att även dessa var för smala i djupare snö, men men kämpade med dessa skidor i ca 2 månader och utan erfarenhet av bredare skidor var jag nöjd. till slut bestämde jag mig för att slå till på ett par 108mm, det bästa jag gjort!

vill tillägga att jag absolut inte är någon expert i offpisten vilket fick mig att tro att jag inte kunde hantera ett par fetingar, men tro mig det kan vem som helst.

ha det bra i Val disere, vem vet vi kanske syns!

Tillbaka
Topp