Rossignol 08/09

Rossignol 08/09
Äntligen har Rossignol fått upp huvudet ur sanden (eller var de nu haft det de senaste åren). Formen på S7:an ser ju riktigt spännande ut. Visserligen blir säljsnacket lite bisarrt, "reverse sidecut shape and incorporating sidecut underfoot for navigating on the cat tracks". Jag antar att de menar att skidan har två små partier med omvänd skärning (tip och tail) och sen "normal" skärning under foten. Främre delen av skidan har vissa likheter med:
ski-horiz-gold.jpg

Skidor med reverse sidecut är för mig skidor i stil med det här:
185_195.jpg.jpg

Nåja, kul i vilket fall som helst att de hittar på något nytt och vågar experimentera lite.

Rossignol 08/09
Har lite info om Scotts nya skidor men har inte tid nu. Lägger upp de senare i tråden om 08/09 tråden.. De har intressant grejor iaf...

//H

Rossignol 08/09
Hasse sa:
Har lite info om Scotts nya skidor men har inte tid nu. Lägger upp de senare i tråden om 08/09 tråden.. De har intressant grejor iaf...

//H
Vaddå? Jag har info om scotts nästnästa års modeller. Herrejävlar vad intressanta saker det händer DÄR då kan jag säga. Ojojoj. Fast jag har ju inte tid att berätta om det nu...

För övrigt ser S7 sjukt intressant ut. Kul att de lägger på en rejäl bindning, men tråkigt att de bara finns i damlängd (178 och 188cm) ;)
En 190cm-195cm modell hade suttit fint...

Senast ändrad:
Rossignol 08/09
Trevliga lagg s7:orna, men jah håller med Nojlas ang. längderna. Men som skogsåkningsskida, vilket verkar vara den tilltänkta terrängen, borde 188 räcka. Rossignol kommer säkert att ha kvar 194 Quad för de öppnare och större linjerna.

Rossignol 08/09
hmm sökte efter någon 08/09 tråd som hasse skrev. men tusan hittade inte denna tråd. någon som kan länka till den?

i övrigt såg ju rossis nya tämligen intressanta ut! :)

Tillbaka
Topp