Rossignol B4

Nojlas

Aktiv medlem
Rossignol B4
Någon som kikat på rossignols nya Bandit-serie?
Vad jag har fått höra så ska B4 ta över tidigare B3 och bli lite styvare.

Någon som har sett bilder/vet något mer om dessa? De ska visas på måndag (10/02-2005) i hufvudstaden så jag kan väl ana att det ploppar upp lite bilder på nätet då.

Rossignol B4
spännande
ska dom ta bort b3an isåfall eller? antar att den blir bredare?

edit:
ja kan inte hitta nått på deras hemsida. vart har du hör om det?

Rossignol B4
För er som undrar kan jag tala om hur den nya skidan kommer att se ut(har pratat med Rossi om detta för en tid sedan).

Skidan kommer att skilja sig radikalt från mer traditionella puderlagg, den kommer(hör och häpna) att finnas i längderna 2.05, 2.15 och 2.45, måtten kommer att vara 156-158-154(för den på 2.15)

I övrigt kommer designen att hänga på Bohéme och en del andra prestigeskidor, med en trälook, materialet kommer dock mest bestå av kolfiber.

Dessutom kommer den att ha inbyggda fallskärmar och två mycket små men effektiva snökanoner längst fram.....

Skämt åsido, de är säkert jättefina, tycker bara att det är lustigt hur alla tillverkare gör bredare och större skidor hela tiden, borde räcka med B3orna tycker man ju....

Rossignol B4
B4:an kommer att ta över B3:an och blir altså inte fetare än ca 95mm midja. Inga större skidor alltså. B3 kommer att bantas och bli mindre, vad som händer med övriga banditer vet jag inte, men hela serien ska få ny konstruktion och lite ändringar i måtten.
B4:an ska som sagt bli styvare, vet dock inte hur pass mycket styvare.

Som sagt, någon som sitter och ttrycker på yttreligare information eller har någon aning om grafik eller vet några exakta mått alternativt hört något skvaller om B4:an?

Rossignol B4
Har ikke hørt noen rykter om dette, men dagens B4 er jo en skikkelig utgave av den litt vel markedstilpassede myke B3. Den har en stiv trekjerne/sandwich i stedet for B3 skumkjerne. Designenmessig er den helt lik den gode gamle xxx, og så vidt jeg vet er målene ca de samme som B3. Imidlertid er prisen en helt annen. Da B4`n holder tett opptil Stockli kvalitet ligger prisen godt og vel på samme nivå. Ca 12000 norske, det skulle vel bli en 20-30000 SKR det. Forøvrig finnes det sikkert ikke mer enn 10 par for salg i Norden.

Rossignol B4
Så det finns en B4 i nuvarande årsmodell? Tvivlar skarpt på det. I så fall hade man hört om det.
xxx serien hade dock en B4, kanske den du tänker på rangle? Så vitt jag vet så har B3 träkärna, fast den är ju mjuk ändå. Dock inte salomon-mjuk...

Det där med 10 par kan nog stämma. Rossi släppte 10 par scratch av årets modell förra året, så de gör förmodligen så med alla deras lagg även i år.
B4:an jag snackar om är dock den tredje generationens Banditer.

Återigen, någon som hört något mer?

Rossignol B4
12000 NOK=30000 SEK....

Kompis du har då inte koll på valutamarknaden, för ett par år sedan, när era oljepengar var högt värderade kanske det kunde har rört sig om 12000 NOK=20000 SEK. Men tiderna förändras, just nu så motsvarar 12000 NOK - 13,100.78 SEK. Så visst Norge är underbart, det kan jag hålla med om, men er krona är inte så stark som ni tror ;)

Valutainfo:
www.xe.com/ucc

Rossignol B4
Alpingaraget hade ett ex av den mytomspunna B4an för ett tag sen. Jag klämde och kände lite på den och det var nåt av det sjukaste jag känt på. STENHÅRD! Helt sjuk skida med andra ord tillverkad i hundra ex eller nåt sånt. Bara för muskelberg 100+

Rossignol B4
Det var som fasen. Enligt min källa så skulle Nya B4 som ersätter B3 ha helt ny konstruktion och vara aningen styvare, vilket kanske inte stämmer då.
Fortfarande ingen som sett några bilder?

Rossignol B4
Mackemur har riktig info. Jeg skrev etter min heller skrale hukommelse. B4 kom vinteren 2004, kanskje også året før for alt jeg vet. Hugo Harrison bruker disse, og ja de er sjukt stenhårde. Oslo Sportslager har/hadde 2 eks for salg, de eneste i Norge. Noijlas bør sjekke sine kilder hvis du ikke har hørt om 2004 B4. ;-) Som nevnt over er den produsert i et svært lite antall eks., så dette er ikke en ski som hverken Medelsvennson eller Ola Nordmann vet om. Det virkelig morsomme er jo den motsatte promotiontanken bak skia; Den ser jo tross alt ut som etpar vanlige xxx. Men på en annen side så er det ikke akkurat en ski som passer for posere, på tross av den stive prisen.

Forøvrig var min valutakalkulasjon ment som en liten spøk...Om enn litt tørr.

Rossignol B4
rangle: jag snackar om 05/06:ans B4, alltså "nya B3". Ingen promodell utan en skida som kommer att massproduceras och finnas i varje skidbutik nästa vinter.

Rossignol B4
Joda min venn, skjønner det, synes bare det var rart at du ikke hadde koll på promodellen B4, og samtidig var så bastant på dine kunnskaper. Men det kan jo bero på språklige misforståelser...

Forøvrig - B4 kan kjøpes for 15`norske laken på http://www.oslosportslager.no , og det er kun ett par igjen, så løp å kjøp

Rossignol B4
rangle: Nej jag hade inte koll på promodellen innan, och jag är inte intresserad av att köpa den heller.

Beställde en B4 årsmodell 05/06 nyss, om rossignol kan leverera snabbt, annars skickar de en B3:a av årets modell.

Rossignol B4
For spesielt interesserte kan det nevnes at B4 promodell kommer i kun 195 lengde og med følgende mål: 133 - 108 - 117. Iflg min kilde er DP o.l betydelig mykere! 2004 modellen har B3 design, mens eldre modeller har følgelig xxx design.

Rossignol B4
B4 finns redan som sagt... Den är 104 på midjan.. Och stenhård. Den heter B3 i den versionen som finns nu och ser ut den nu..

Rossignol B4
da har man prov akt de nya B4!!
till och borja med sa var de grona!!
sen var de istort sett samma skida som gamla b3an.mitt intryck ar at det ar en bra skida men jag skulle vilja ha den lite hardare och sen sa var den jag akte lite kort for mig!!
den stora nyheten ar att den nya B3 kommer att vara nagot bredare an gamla B2 i mijan. sa det ar nog den som kommer att bli intressantast!!
hoppas att ni snart kommer att fa mojligheten hemma i den gamla du fria nord att prova denna nya serier med roosignol skidor!!
ski deep!!
cj carlsson
fernie, BC, canada

Tillbaka
Topp