Rossignol Forza 20 / Salomon QST 92 / Völkl Deacon 7.6??

Hej!

Jag är en nybörjare på skidor men åkt snowboard i ca 15 års tid. Kanske i en vecka per år. Vill börja med skidor, i princip enbart för piståkning.

Har snöat in mig på dessa tre. Vilken borde man välja? Och vilken längd rekommenderas?

Och den stora frågan—Renodlade carvingskidor mot all mountain? Kommer som sagt i princip enbart köra pist i Alperna.

183cm, 85kg.

Tack!

Salomon qst finns det en massa människor här som kan tipsa dig om.
När det är en punkt imellan bredden på Völkl ex. 7.6 kontra 76 så betyder . att det är en snäll hyrdkida.
Ross: ingen aning.
Har inte åkt någon av dessa.
Men hoppas du får bättre hjälp av dom som har ex. @fredw kommer igång så fort han har vaknat 😉
Godnatt, själv har jag precis plockat av ett par Dynafit Beast 14 från ett par lagg.

Jag kan bara svara för Deacon 7.6
Det är en otroligt bra nybörjare/medelgod skida som är riktigt populär på skidythyrningar då den funkar för de flesta som är ute efter en bra allroundskida som är kul att åka på
Brukar alltid säga att man ska teståka skidor, men om man är ute efter en sån här typ av skida så är det här ett säkert kort.
Du ska ha den längsta längden 175cm om du tänker dig ner i alperna, det är inga problem att få skidan att svänga och den är stabil nog för långa åk

Såg efter en snabb googling att det är läge att göra fynd på dem nu...

Tillbaka
Topp