Rossignol Scratch Sprayer BC

Funderar på att köpa ett par Rossignol Scratch Sprayer BC. Har läst en del om dem och de verkar ju utan tvekan vara bra & ett bra köp. Jag åker allt möjligt, pist, park, puder och undrar om någon kan säga om dessa då är ett bra köp för mig då? Jag tycker de passar bra till det jag åker men är ingen expert på vad för skidor som passar riktigt. Undrar därför om det finns någon som kan bekräfta eller dementera detta och vill givetvis också veta fördelar och nackdelar med dessa.

Jag kan köpa dessa för 3900 kr med bind. och nypris är ju 5000 kr med/utan bindning. De jag kan köpa är inte använda någon gång och är från en privatperson, jag undrar lite om det kan vara så att dem är "oäkta". Eftersom det verkar vara lite väl billigt för ett par som inte är använda någon gång och dessutom medföljer bindningar. Finns det något speciellt man kan kolla på eller se som utmärker dem om de skulle vara "oäkta" eller äkta?

Tack på förhand

Mvh Christoffer

Priset stämmer säkert, butiker dumpar priserna för att bli av med sina stora lager inför säsongen, jag köpte mina förra veckan förra årets (05/06) 182 för 2600, med Scratch 200 bindning. Är nyfiken på att få testa dom men enligt vad jag hör så ska dom va helt ok i pisten, pga radien lär dom nog inte va särskillt trevliga i kortsväng dock.
Ta du och slå till, och pruta någon hundra lapp.

Dessa är av 2007 års modell och är sjukt heta, är verkligen grymt sugen på dem och ännu mer när du säger att de ska vara helt ok i pist också. Yes, funderar på att pruta lite. Han har liksom haft dem till salu ett tag å inte fått dem sålda så det ska säkert gå :) tack så mkt Martin för att du tog dig tid att svara!

Tror också de är äkta, inte heller varit med om det men det var en som sa det till mig bara så ville bara höra mig för lite om det. Tacksam för svaret redimer.

Tillbaka
Topp