Rossignol soul längd

Jakobstenholm

Ny medlem
Rossignol soul längd
Tjo! Åkt snowboard i ett par år, men har börjat känna att det är dags att åka lite skidor igen! Har kikat på rossignol soul 7
Som jag har hört väldigt gott om, men känner mig lite vilsen i valet av längd, ska ha skidan som en allroundskida men huvudsakligen offpist/skogsåkning men inte riktigt renodlad puderskida, jag är 174cm lång och väger 76-77kg, tacksam för svar! Med vänlig hälsning, jakob

Rossignol soul längd
180 känns ganska givet för dig.
172cm är på tok för kort. Det blir inte bra.
188cm blir väl långt med tanke på din längd. Soul7 är lättåkta så det kommer även funka med 188, men du behöver inte den längden som jag ser det.

Mao kan du köpa 180 utan någon som helst vånda.

Rossignol soul längd
MnO sa:
180 känns ganska givet för dig.
172cm är på tok för kort. Det blir inte bra.
188cm blir väl långt med tanke på din längd. Soul7 är lättåkta så det kommer även funka med 188, men du behöver inte den längden som jag ser det.

Mao kan du köpa 180 utan någon som helst vånda.
Ah 180 låter nog bra, skulle jag ha dem för endast puder skulle jag kanske tagit 188 men tror 180 blir lagom!

Rossignol soul längd
Jag kör på 188an och väger runt 80kg ibland lite mindre : )
Skidan känns verkligen inte lång så 180 minst men tror att 188 skulle funka till dig också.

Har kört den mest i pist pga av bristen på puder men även några vänder i skogen.
Går riktigt bra i pisten för sin bredd. Jag känner inget behov av en mer pistorienterad/smalare skida.

Det lilla jag åkt utanför pist har också fungerat klockrent. Kort svängradie gör att den är lätt att manövrera runt vid skogsåkning på i mitt fall lite mer packat underlag med c:a 5-10 cm lättare snö överst.

Rossignol soul längd
Bjorn_80 sa:
@RWD hur skulle du jämföra dessa med Line SD?
Skulle nog säga att de är väldigt lika. Det var ju c:a 9 månader sedan som jag åkte på mina SD 110 samt att de var lite kortare.
Jag var väldigt nära att köpa SD igen fast längre.
Det känns absolut inte som jag har köpt en sämre skida men kan inte säga att Soulen är mycket bättre i något. Skulle nog behöva testa dem igen direkt efter varandra för att kunna uttala mig om skillnaderna (så lite skillnad upplever jag åtminstone att det är just nu).
Båda är kvicka och svänger mycket och fungerar bra i både kort- och lång sväng.
Den enda känslan jag hade med mina SD var att jag kunde gått upp i längd som sagt.

Hur de skiljer sig i lössnö kan jag inte uttala mig om då jag inte har hunnit testa Soulen tillräckligt där än.
Hoppas på mer av den varan vecka 10.

Rossignol soul längd
Hej,

Jag skulle säga att din längd inte hör ihop så mycket med längden på skida du vill ha. Jag valde 188 för den har längst svängradie och är lite bredare, 108 mm. För mig är det viktigt att få lite mera lyft i lössnö sen gillar jag stora svängar. Faktum är att 188 modellen är lite kortare än 188 cm också.

Rossignol soul längd
Kan fråga en till sak, ska ha ett par pjäxor också till mina soul 7, jag vet att det kan vara rätt individuellt och att man måste prova, men! Eftersom jag har fokuserat 100% på snowboard de senaste 5 åren, så skulle behöva lite tips! Och kanske alternativ som inte är svindyra:)

Rossignol soul längd
Jag lånar tråden.

1,78 lång och 85kg tung. Är det 188 som gäller för mig? Tar också tacksamt emot tips på bindning. Hade tänkt att inhandla ett par Soul 7 HD från sport-conrad.

Rossignol soul längd
Linusabc sa:
Jag lånar tråden.

1,78 lång och 85kg tung. Är det 188 som gäller för mig? Tar också tacksamt emot tips på bindning. Hade tänkt att inhandla ett par Soul 7 HD från sport-conrad.
Ja, kör på 188, de känns inte alls för långa i pisten tycker jag, och utanför pisten behöver du lite längd för att flyta bra med dina 85kg.

Jag har kört lite skogsåkning också utan några som helst problem med den längden.

Jag är 182cm och c:a 80kg

Rossignol soul längd
RWD sa:
Linusabc sa:
Jag lånar tråden.

Ja, kör på 188, de känns inte alls för långa i pisten tycker jag, och utanför pisten behöver du lite längd för att flyta bra med dina 85kg.

Jag har kört lite skogsåkning också utan några som helst problem med den längden.

Jag är 182cm och c:a 80kg
Tack! Då blir det 188.

Tillbaka
Topp