Rossignol Toon Wide

• Trådstartare Trådstartare jni
  • Start datum Start datum

jni

Ny medlem
Rossignol Toon Wide
Hej!

Mitt första inlägg handlar om ett köp som ev- är på G. JAg har fått nys om ett par Rossignol Toon Wide med Salomon 10 Bindningar. Någon som har erfarenhet av dessa skidor. Priset skall vara 500 Kr och de såg ut att vara i hyfsat skick.

Kanon om någon hade erfarenhet av dessa, och t om vet vad de kostade som nya??

Hälsningar

Johnny

Rossignol Toon Wide
Om det är de skidor jag tror det är så ägde jag ett par av dessa när jag var runt 10-13 år gammal, är de rödorange eller blå? Inte råkar du ha en bild som jag kan få se?

Vad finns det att säga om dessa egentligen, de duger som ens första skida, men glöm dem direkt om du redan åkt ett par år och vill avancera. Som jag minns dem är de extremt mjuka och riktar sig till nybörjare och/samt barn.

500kr låter för mig som ett grovt överpris, men jag kanske underskattar dem. Det sista minnet jag har av dem är att jag svor och skälde på hur dåligt de klarade pisten när jag var tvungen att ta dem för en dag då mina 9S var försvunna.

Edit: Om jag inte minns helt fel tillhörde dessa bland de första generationerna av timglasformade skidor. Med dagens mått mätt är de inte mycket för att carva med, vilka skidor man än jämför med.

Rossignol Toon Wide
TAck för dit svar!! JAg såg dem mycket hastigt men har för mig de var svart/gula i färg. Bör vara mellan 1-4 år mer vet jag inte just nu.

Rossignol Toon Wide
Toon var Rossignols första serie med timglas om jag inte minns fel och det var lääänge sen har inte sett några i backen på många år nu, håll dig undan även om de bara kostar 500kr.
Du kan hitta något nyare och bättre för lite mer pengar.

Tillbaka
Topp