Rotationsteknik

• Trådstartare Trådstartare effeh
  • Start datum Start datum
E

effeh

Guest
Rotationsteknik
Hejsan, jobbar på dubbelflippar såsom kangaroo och double side/front samt lite mer.

Men min fråga är; hur gör ni för att få den rotationen som behövs för att komma runt den andra volten, har lite kvar på samtliga volter och känner mig lite stuck i det jag gör.

N some help!

Rotationsteknik
Som sagt sök finns hur mycket som helst! men nyckeln är nacken och blicken titta alltid åt det hållet du roterar, hoppa högre och ta i mer, öva på en volt på låg höjd :P

Rotationsteknik
på dubbelfront, be två personer hålla i en madrass elr någonting mjukt. Sen boostar dom dig så du får höjd, sen kan du börja med att hålla ihop benen mot kroppen. Första gången kan du göra en rak volt och en sne om du inte vågar rakt dirrekt. Men det mesta sitter i att hålla ihop benen och kasta sig runt.

Rotationsteknik
egentligen är det bara att slänga sig runt och ta i så mycket du kan, då är det ganska liten chans att landa på huvudet.
be någon studsa upp dig och sedan kryper du ihop och vräker dig framåt med all kraft. då kommer du att komma runt.

Rotationsteknik
säger som niklas karlström

"det sitter i tårna, glömmer man tårna i snurren kommer man inte runt"

de stämmer nog ganska bra, ta i som fan å släng runt, kryp ihop och rotera med tårna

Rotationsteknik
jo i dubbel front kommer jag runt, men landar på rygg / rumpa och det går bara inte att komma runt mer

Tillbaka
Topp