rullskidor

• Trådstartare Trådstartare ahj
  • Start datum Start datum

ahj

Ny medlem
rullskidor
finns de inga rullskidor som man kan sommarjibba med? man känner ju sej som en bladesåkare när man kör inlines. det skulle ju vara rätt grymt

rullskidor
Det vore jävligt ballt. Inge kul på sommarn när man suger på skejt å cykel. Det får väll bli Wakeboard då. Men de e inte samma sak så nån som kan kan väll fixa jibbrullskider?

Peace..

rullskidor
Jag har tänkt på samma sak, skönt och glida runt i Fryshuset med ett par rullskidor med centermontering och stavar och raila lite. :D

rullskidor
man kan ta inlines o kapa ett par gamla skidor.sen tar man o sågar upp ett hål i skidan där bindningen förut satt o sätter ner hjuen där i.sen e d bara o rulla runt.ska själv testa

rullskidor
Jag ser ett stort mörker! Med tanke på hjulbasens längd på rullskidor så kan du inte hoppa i hopp byggda för skate eller liknande. Du kommer komma över med första hjulet, sen tar skidans undersida i, då kommer det underbara nypet. Varpå du ligger med två brutna armar, 9 tänder fattigare och ser ut som helvete. Gå ut och slå dig!!! Peace (of cake)

rullskidor
Jag vet hur du kan bygga en ;) och lösa marcus problem ;)

Först tar du två stycken flygplans plywood (9mm) eller 18 om det finns och böjer plankan i camber alltså att den får lite kattrygg, den är alltså uppåtböjd. Så när du inte står på skidan eller är i luften så kommer skidan vara uppåt böjd, där efter har vi löst Marcus problem.

Sen du har böjat din planka så sågar du ut den och sätter en axel bak och fram på skidan där hjulet/hjulen ska sitta ;)

rullskidor
ungefär fast ännu mer.. det blir ungefär som stötdämpare plus att det löser marcus problem.. Denna teknik användes av ett företag som gör carving longboards..

rullskidor
http://www.sofolongboards.se/data/product/images/132004842204119733101_L.jpg

En carvingdröm för långa svepande backar. Känns som en snowboard i djupsnö. Flex med snabb retur tack vare camber och kolfiberskikt. Custombyggs för varje individuell kund efter vikt längd och åkstil för att kunna erbjuda de personliga egenskaper som önskas. Kan fås som soft, medium och stiff.

jag gillar att bygga brädor och jag känner dom som gör den där så jag kan förska göra en sån här ;)

Tillbaka
Topp