Ryggsäck

Reman

Ny medlem
Ryggsäck
Går och kikar efter en ny Rygga, som man kan fästa brädan på.

Da Kine har många schysta modeller.
Har kikat på Heli Pro, men verkar liten.
Bara 18 liter.
Poacher lite större.

Frågan är behöver man större???
Är det någon som har erfarenhet av dessa eller någon annan rygga.

Just nu har jag en Tight, men brädbärargrejen som man måste köpa extra verkar sådär.

Tacksam för tips!

Mathias

Ryggsäck
Ska du ha lavinutrustning, dricka, ev snöskor, enkelt förband och lite plats till kläder eller kamera, så låter 18liter lite väl i underkant. Ska du bara ha picknick och köra pist funkar det bra. -Men det antar jag att du inte ska!

MVH
Tobbe

Ryggsäck
Jag kör med Poacher och jag kan säga att om man bara ska åka pist och ha med sig fika så är den lite stor och klumpig. Men ska man gå på tur eller liknande och ha med sig all utrustning som det innebär så är det en väldigt bra storlek.

Ryggsäck
Häpp. Åker omkring med Heli Pro på ryggen och tycker att det är alldeles underbart. Spade, matsäck, plåster mot stukningar och något par strumpor får plats. Med camelback slipper du även skrymmande vattenflaska. Värre blir det med kamera om det innebär modell större likt systemkamera med objektiv samt tillbehör. Hade större säck förut och det blev för stort för min del (ingen fotograf, bara åkare). /J

Ryggsäck
Jag också med en Heli Pro. Den ær prefekt och sitter bættre fast på kroppen æn dina armar och ben. Jag får med mig spade, sond, vatten, mat, extra handskar och sockor, en snickers, ett par pengar utan minsta problem. Och jag har ændå den minsta modellen, før det finns væl ændå en større model att vælja på? I den kommer du sækerligen kunna få med dig din kamera..

Tillbaka
Topp