Ryggsäck

freeride_nu

Aktiv medlem
Ryggsäck
Jag har tänkt att köpa mig en ny ryggsäck. Inte en rygga att åka med utan en stor pryl att resa med och att kunna vandra med. Har kollat på Haglöfs ShoSho 7000Q som jag tycker verkar ganska ok. Lite trist att slänga ut pengar på en rygga när man måste köpa skidor men nu är det nödvändigt. Vad ska jag köpa eller vad ska jag i vilket fall tänka på när jag köper ryggsäcken?

Tack Oskar

Ryggsäck
Haglöfs är grymmt bra, du kommer att bli nöjd!

Men du vet om att 70000Q är en 70liters väska för tjejer va?
Q står för kvinnorygga.

ska du bara resa i den kvitar det, du lär inte märka nån större skillnad på antomin.. tja

Ryggsäck
upptæckte min miss nån dag efter att jag postat inlægget och blev glad nær ingen verkade lægga mærket till det. Men det varade ju inte særskilt længe. Funderar numera på att satsa på en stor 90 liters och då finns det ju inte ens q-modeller. Kanske blir en hagis.

Oskar

Ryggsäck
Spelar stor cykel om det är en kvinnoryggsäck... Köpte mig själv en "Veslesmeden" (Norrönas 55 liters säck) för 5 år sen & det skulle visst vara en kvinnosäck & jag har aldrig burit en så skön rygga & då har jag ett antal att jämföra med! Nu är jag iofs ganska kort (174) & det är oftast just det som är skillnaden på "kvinno" - & manssäckar! Kvinnor har, i regel, kortare rygg än män. Mitt råd till dig är: Prova säcken med lite tyngd i & känn efter hur den sitter. Fråga dig även om du behöver 90 liter!! Svaret på den frågan (om du ska ha den som vandrarsäck edyl) är NEJ!!! Packa smart istället!!!

Lycka till!!

Ryggsäck
Ryggsäck!!!

Vad fan skall du med en så till.
Du ska väl åka skidor och inte sitta och fika uppe i backen.

Skit i ryggsäcken och åk ut och pumpa puder.....

Ryggsäck
Du har inte funderat på Haglöfs Victor program? De är klart modernare än ShoSho modellerna, med flexibel konstuktion som möjliggör på/avkoppling av en rad tillbehör och hållare. Storlekarna är 35, 50, 6070, 7585 och 90100. Utläses som ex. 70 till 80 liter beroende på externa packväskor.

Läs mer på http://www.haglofs.se
Jag köpte min 7080 på Friluftskompaniet för ett år sedan och är extremt nöjd. Pris runt drygt 2000. Jag har gått på veckoturer med den under såväl sommar som vinter, och den sitter alltid perfekt. Jag har tom. haft den på mig under branta utförslöpor på turskidor (smala telemark) och det fungerar!

Lycka till,
Henke

Ryggsäck
Tjenare Oskar.
Som jag förstår det satt jag i din sitts i somras. Ville ha en bra vandrarsäck samtidigt som jag ville resa med den. Funderade också jag på Haglöfs Victor ett tag. Det blev dock en Lowe Alpine Liberty 70+15 för min del. En säck som till skillnad från Lowes andra säckar (tex crossbowserien) är ganska ren på utsidan, vilket ju är ett plus när du har den som resesäck. Dessutom har den det skönaste bärsystemet jag använt någonsin. Har hunnit med en veckolång vandring i Sarek i höst och älskade den hela vägen! Så mitt tips är att kolla in Lowe Alpine, fast den ska ju naturligtvis passa just DIN rygg. Det är ju faktiskt inte säcken i sej, utan bärsystemet som är det viktiga när du söker säck.

Lycka till med säckprovandet!

Tillbaka
Topp