Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
jag använder som regel alltid mitt, vad är egentligen meningen med att lägga ut pengar på ett ryggskydd som ska skydda mot skador om man inte använder det hela tiden. man vet ju inte när olyckan är framme...
men, man får inte vara konsekvent så man blir dum. därför använder jag det inte när jag bränner pist i varmt väder. risken att skada ryggen när man bara carvar svarar inte mot obehaget att bära skyddet i stekande sol...
Jag kör alltid med ryggplatta och hjälm.
Inte för att jag är rädd för att jag ska lyckas klanta mig och vurpa, utan för alla dessa galna turister med noll koll. Största olycksrisken (i pist) ligger väl trots allt i att bli påkörd bakifrån av nån ovan åkare som tappar kontrollen.
jag använder också alltid hjälm o ryggskydd. mest för att det är mycket is i backarna (och landningarna) här nere i söder.
mitt gamla har jag dock växt ut nu.
någon som provat tvådelat (ledat i mitten) ryggskydd??? funderar på nått sånt, för mer rörlighet.
Man ska dock inte gå omkring och tro att ett ryggskydd skyddar mot alla smällar, det vore ju lite naivt.
Sen finns det ju ingen gräns när man ska börja använda skyddet, fråga Fogde. han åkte väll bara på nån transportsträcka eller liknande om jag inte missminner mig...
Fogdö kom från WC och skulle ta transporten över till Slalombacken, hade rejält med fart för att slippa staka (transporten går lite uppför), fick skär eller något och åkte in i en stubbe nedanför, *knak*, knäckt ryggrad. Men som Dunder säger, det är aldrig fel med skydd, oavsett hur bra eller dålig man är.
Har alltid mitt på mig..Senast idag hjälpte det,fick bara lite hobby-whipflash i nacken men det kunde vart värre..oavsett om det e i maj och 20grader varmt..då kör man med ett stort linne eller utan nått under jackan...vad är lite svett jämnfört med ett liv i rullstol?? peace
Jag kör som de flesta andra me både kruka å ryggskydd alltid! kör med ett TUA å tycker de funkar bra. det största problemet med det är inte rörligheten utan värmen.. blir varmt av bara hvete även i åre vid -20. men det är det värt.