Rymlig Snowboardväska för resa?

JonathanGardh

Ny medlem
Tjena, ska nu köpa ny boardbag inför säsongen i Bad Gastein. Någon som har kolla på en bra bag som rymmer både boots och en hel del kläder, som såklart ska gå att ta med på flyget?
Tack på förhand! / Jonathan

Dakine och Burton har stora väskor men sedan kommer problemet med flyget. Olika bolag har olika regler när det gäller mått och vikt. Själv har jag en stor Dakine väska där bräda, skor och alla kläder för en dryg vecka går plats. Lyckades resa hem med den från Japan utan några tillägg men vad dom mätte och vägde innan de blev nöjda.

Men det är bekvämt med bara en fet boardbag med allt i, de flesta stora har också hjul.

Alltså nu svarar jag på rubriken och då skulle jag kika på Dakine High Roller eller Low Roller eller en Burton Board Case (alt Burton Locker).

Jag säger det förut och jag säger det igen. Kolla med flygbolaget vad som gäller. Vissa är ganska specifika med att inget annat än brädan ska va packad i boardbagen. Framförallt "charter" eller vad vi ska kalla det. Detta för att piloter har sin fulla rätt om det inte är jämnvikt på planet lassa ur skidpaketen och lämna dem. Tjejen har jobbat på flygbolag och berättat att det händer. Inte ofta, men det händer. Därför vill de såklart att man har öviga prylar i vanlig väska så att man har nånting att åka i när hyrfirman dammar av Crazy Creeken.

Chanserna är förstås väldigt små och ska man köra en säsong är det inga problems. Det går säkert att snacka sig förbi incheckningspersonalen med att man har extra prylar i väskan (rättare sagt de skiter nog i det). Men om man har hjälm när man åker kan man ju resonera litegrann på samma sätt o man bara ska bort en vecka. Är det värt att köra Crazy Creeken i jeans å t-shirt :)

Kan testa detta senare idag. :)

Ja det går fint.
La i bräda och bindningar samt boots i storlek 14.
Allt fick fint plats.
Brädan är 166W

Senast ändrad:
mrgorgo sa:
Kan testa detta senare idag. :)

Ja det går fint.
La i bräda och bindningar samt boots i storlek 14.
Allt fick fint plats.
Brädan är 166W
Det svarar ju inte riktigt på frågan om man måste skruva av bindningarna eller inte :)

Tillbaka
Topp