Så det så!!!

freeride_nu

Aktiv medlem
Så det så!!!
Till alla killar som skriver om hur de kollar in tjejerna i liften vill jag bara säga några saker: 1. Kolla in oss tjejer som själva håller till i luften,istället för att sitta i liften och glo, vi är mycket bättre.
2. Snacka inte så mycket skit(skryt),åk istället!!!!!!
3. Det räcker inte med att bara kunna hoppa, det gäller att kunna manövrera skidorna på marken också( fast det är ju lättare i luften förstås)alltför många glömmer det.
4. Är man en riktig skidåkare, håller man inte till under liften för att impa, då åker man för att man inte kan leva utan det.Tänk lite och var äkta!

Så det så!!!
Hej Maria!
Äntligen en tjej på denna sida med lite glöd i! Mer sånt. Du låter ju som om du skulle spöa de flesta av oss i vilken backe som helst! Om jag ska tala sanning så är jag nog inte heller så bra på det där att vara i luften utan jag åker hellre i eller utanförpisten gärna där det är brant och mycket snö!

Så det så!!!
Jag säger också äntligen!! Äntligen någon som inser att det inte är viktigast att snacka mest och tuffast för att vara bra. Jag kanske tog i lite, men det blev lite för mycket för mig med allt skryt och allt killsnack. Jag är inte speciellt bitchig eller så(jag lovar).Jag blev bara så trött. Tack för att jag inte fick någon tyken komentar tillbaka, jag hade faktiskt väntat mig något riktigt grabbigt. Du verkar vara den typen som inte snackar utan visar vad du går för, det gillar jag.

Så det så!!!
Håller helt med om att det snackas alldeles för mycket. Samtidigt är det lätt att man själv spånar iväg ibland, bara för att det inte går att låta bli att snacka, tänka och äta skidåkning.s.k. abstinensbesvär.

Jag tycker att man bör hålla sig så långt från liften som möjligt för att kunna hitta de riktigt bra åken. Även om det inte finns nån läktare där.
Köra fort och hoppa långt. Jag gillar´t

Jag vill se fler tjejer i luften.

Så det så!!!
Tack själv för de fina orden du skrev om mig. Men jag åker inte för att försöka impa på andra utan för att det tillfredställer alla mina sinnen. Skidåkning är det jag lever för. Om du har lust så kan du ta en titt på bilder från mig och min kompis alpresa förra året! www.torget.se/users/f/fredarp
Tack och hej!

Så det så!!!
Ja, det var ju trevliga bilder. Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte alls att jag skulle åka ifrån dig hur lätt som helst(som du skrev i ditt första inlägg). Du såg ut att vara väldigt duktig.
Förlåt då. Jag menade faktiskt inte att jag trodde att du åkte för att impa. Det var ju det jag faktiskt klagade på, och du hade redan påpekat att du inte var den typen...

Så det så!!!
Tack Maria för de fina orden du skrev. Hoppas att du får många fina skidsvängar i vinter med massor av djupsnö.
Jag ska i alla fall ta varje chans till att få det!
Ha det bra "Fredrik"

Så det så!!!
Bästa åkningen finns faktiskt nära liften, nämligen IS. Kanske jag är dålig på lagg men skärande svängar grejar jag inte i bottenlös puder. Så det så =)

Så det så!!!
Jaså, du gillar is du. Själv har jag aldrig sett tjusningen i att kasa ner för en hel backe(nu var JAG kanske lite tyken, förlåt)och puder som är bottenlöst har jag aldrig prövat. Däremot gillar jag när det är en halv till en meter nysnö, det är grejer det och har man bara tillräckligt med ben styrka går det utmärkt att göra snygga svängar kanske inte riktigt som i pisten, men det är väl inte meningen??! Fredrik, jag är övertygad om att jag får en trevlig säsong, och att du också får det!!!

Så det så!!!
Jag instämmer helt med maria. Det går inte ens att jämföra nyfallen puder utanför pisten med en uppkörd pist fylld av folk som kör buss. Däremot tycker jag om nypistade backar där man kan ligga och bränna riktigt skärande svängar. Det går att göra liknande skärande svängar även i puder. Bara det att inte stålkanterna carvar i isen. det gäller bara att ha ungefär 75% vikt på ytterskidan och 25% på innerskidan så går det kalas.

Så det så!!!
Tack för tipset jag lovar att testa. Dessutom håller jag också med om att det är härligt med nypistade backar, men som sagt då skall det inte vara ett dugg isigt(jag hatar när de pistar slaskig snö som fryser under natten så att det blir isräfflor i backen). Tilläggas skall väl dock att jag åker "vanlig" pist också (om du trodde nåt annat)fast inte med samma njutning. Men igen, is, nej tack!!!!!!!!

Så det så!!!
_kliar du min rygg kliar jag din_

Maria: Vilken tur att du tar allt som sägs här på forumet überseriöst jag menar, vem skulle kunna skämta om en sådan här sak.

Så det så!!!
Är det ryggkliartavlan det här?
Jag tänkte bara påpeka att även om man givetvis åker för åkningens skull så är det ju alltid trevligt att impa på folk, såväl flickor som pojkar... eller hur?
misstolka mig inte nu... Men jag får ut en hel del av att se andra pressa sina gränser för att imponera på folk. Själv är jag inte sådär tokduktig, men jag blir ju glad om jag märker att någon blir imponerad av mitt åkande. Likaså är det ju ball att se på någon som är duktig.
Om ingen glor så kanske man skulle slöa lite mer. Eller?

Bara man åker för sitt eget välbefinnande så spelar det väl ingen roll vafan man får en kick av; utsikten, det perfekta skäret, brant, flackt, is, löst eller av att folk imponeras av ens grymma stil? Det må vara en bisak men ändå.

Jag tappade visst min egen tråd lite, men jag tror att ni förstår vad jag menar...

/Farbror Barbro.

Så det så!!!
Visst, du har så rätt, åka bör man göra för att man verkligen gillar det, för det gör jag. Men skall jag vara riktigt ärlig så måste jag erkänna att det är kul om killarna blir imponerade över om man åker bra. Det värmer deffinitivt mera än om någon bara tycker att man är snygg..

Så det så!!!
Jag håller med. Jag är visserligen kille men man hör ofta i lifterna, på afterskin eller läser om alla som bränner på skär (utan sladd på ngn av skidorna) nerför svarta stenhårda pister på ett par GS skidor eller har satt 720 eller D-spinn eller vad det kann vara för något....
Jag klarar inte av att åka kontrollerat på skär nedför en svart stenhård backe med ett par GS skidor (men pratar man SL så kanske...), jag åker heller inte 1m djup puder utan ansträngning, eller sätter en 720 för den delen heller. Ändå är det inte ofta jag blir ifrånåkt eller imponerad av ngn i backarna eller funparken.
Sist var jag i en ort i svenska fjällen v1 och blev riktigt impad av ett gäng tjejer i 14-16 års åldern som hade väldigt bra teknik och åkte fort. Jag vet inte var de var ifrån, men de hade några "fula" blå Spider jackor som det stog "team sweden" eller ngt liknande på... men jag är tveksam till om det är de som brukar skriva här...

Nej vars, det finns nog många duktiga åkare här, men det är nog inte de som behöver berätta hur duktiga de är...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp