Saalbach 07/08?

Saalbach 07/08?
Jag va i Saalbach en vecka denna säsongen, det är hyffsad åkning i min mening. Men som helhet väger after-skin och byn i allmänhet upp åkningen. Det är 1 000 meter fallhöjd om jag inte minns fel. Systemet sväljer väldigt mycket folk så köer existerade knappt när jag var där (v. 7). Jag vet inget om parkerna, för det är inte riktigt min del av skidåkningen. Och pga av snöläget blev det ingen riktig offpist heller. Men vad jag hörde av gamla säsongare så kunde man få den abstinensen stillad efter lite knatande också.

Något som är väldigt bra är att de som bara satsar på att åka väljer oftast inte Saalbach, utan oftare Anton eller andra orter i närheten. Detta medför att snön kan ligga orörd väldigt mycket längre än på andra ställen. Så det är upp till er vad ni prioriterar, men som helhet så tycker jag Saalbach är kanon =).

Saalbach 07/08?
Har gjort tva sasonger dar, inte sa branta och hoga berg men som sagt snon ligger kvar lange, och det finns en hel del bra offpist. Harlig stamning, roliga sasongare och grymt bra apres ski.
Anledningen till varfor jag aker dit igen ar for att min kille har kopt ett pensionat i Hinterglemm sa vi kommer flytta dit redan i september...

Saalbach 07/08?
med tanke på denna säsongs som vart så undrar jag bara hur bra Saalbach var? Kommer åka till östterike för en säsong till men har inte bestämmt mig ännu vart! så e saalbach en bra säsongs ort?? eller skall jag söka en ort som har tillgång till glaciär och lite högre berg,skidåkning?

Saalbach 07/08?
Var i Saalbach en vecka i början av Mars iår. Snön var ursuel, den som fanns. Hur brukar det vara tidigare på året?

Hade tänkt mig en säsong i Österrike någonstans och jag gillade helt klart Saalbach så det ligger bra till. Första gången jag ska säsonga så är det ngn som har några fina tips så posta eller skicka ett mejl: deas_88@hotmail.com

ha d!

Senast ändrad:
Saalbach 07/08?
Snon var vall ratt kass overallt i europa forra sasongen? Tidigare sasonger som jag har gjort har snon aldrig vart ngt problem, har funnits puder sa det racker at alla!

Tillbaka
Topp