Saalbach offpist nybörjare

OlaDaun

Medlem
Saalbach Hinterglem
Hej
Undrar om jag skulle kunna få tips på offpist för typ nybörjar?
Nybörjare gällande offpist då menar jag.
Har kört pistade backar till och från i 40 år.
Har K2 all mountainskidor.

Ska till Saalbach vecka 12

Ola

En ”normal” vinter nuförtiden finns det inte mycket natursnö utanför pisterna i Saalbach vecka 12, tyvärr.
Om du vill åka offpist i Alperna så sent på säsongen, välj en skidort med högre höjd på skidområdet.
Högst upp på nordsluttningarna på Schattberg och Zwölferkogel kan det ligga snö, annars är det troligen mest piståkning på konstsnö i Saalbach i slutet på mars.

Senast ändrad:
Zell am see/Kaprun,
Kitzsteinhorn ingår väl även i liftkortet?
Så en tur till kitzsteinhorn så finns det ju pistnära offpist.

Jag är i Saalbach nu.

Det är plusgrader och ingen snö utanför pisterna.

Hoppas på några minusgrader till veckan, det var som att åka på slash idag. Är inte här för offpist, utan smiska pist.

Kapar tråden

Är det backe 1 som gäller om man gillar fart?

Saalbach Hinterglem
Hej
Undrar om jag skulle kunna få tips på offpist för typ nybörjar?
Nybörjare gällande offpist då menar jag.
Har kört pistade backar till och från i 40 år.
Har K2 all mountainskidor.

Ska till Saalbach vecka 12

Ola
Ovanför Viehofen och Vorderglem finns en del öppna fält som kan vara fina. Vik av från pisten mot Viehofen där det ser öppet ut. Det finns en busshållplats mellan så det går komma tillbaka till Saalbach. Vecka 12 är dock knappast snösäkert. Lycka till !

Ovanför Viehofen och Vorderglem finns en del öppna fält som kan vara fina. Vik av från pisten mot Viehofen där det ser öppet ut. Det finns en busshållplats mellan så det går komma tillbaka till Saalbach. Vecka 12 är dock knappast snösäkert. Lycka till !
Även om det inte finns något utanför är pisten till Viehofen värd att åka, glest med folk och nästan nere ligger en trevlig hytta till höger i pisten. Men det är sydsida så kolla med någon pistör om det är snö ända ner.

Tillbaka
Topp