Saas Fee

DOUBLE-JAPAN

Ny medlem
Saas Fee
Tjena,

undrar om det är någon som vet under vilken period (under sommarn) som parken i Saas Fee är som bäst?

Har ni andra skidorter (belagd i alperna) för rekomendation är jag öppen för förslag...

tack på förhand/k

Senast ändrad:
Saas Fee
sannolikt i början av sommaren. Den begränsade nysnön å minusgraderna på sommaren räcker inte till att underhålla hoppen. Den snön som "konserveras" används främst till att lappa igen backen där snön smält.

Laax/Films har också fin sommaråkning med park.

Saas Fee
Saas-Fee öppnar normalt igen efter mellanpausen i början pa juli. I maj och juni är det stängt..
Jag har själv bara varit i Saas Sommarpark i september/oktober och da har det varit hur bra som helst förutom att de fortfarande stänger liftarna 14.00.

Om man iof översätter forhallandena fran Hintertux där jag varit vid olika tidpunkter under hela sommaren till Saas-Fee, jämförelsen haltar lite iom att toppen pa Saas-Fee är cirka 300m högre och skulle välja säga att parken med är ungefär 300m högre än Hintertux. Men i Tux är det inte kul i Juli och normalt sett blir det bra/parken öppnar mitten pa september. A andra sidan har ju exempelvis Les2alpes och Zermatt sina sommarcamps i slutet pa juli / början pa augusti sa av att dömma av det skulle Saas kunna vara bra vid samma tidsperiod... om jag vore du skulle jag satsa pa nagon av tidsperioderna när det finns camps nagon stans (borde vara säkrare att parken är bra da) dvs typ zermatt eller les2alpes om du absolut skall aka juli/augusti,..

eller sa skulle jag aka i september till Saas-Fee eller Hintertux. i ar sa alla att parken sög i Zermatt i september...alla var i Saas.

Jag tror inte Laax haft sommarakning pa länge, glaciärparken är nuförtiden en försängspark dvs fran och med nu typ.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp