Saga Jacka L & XL?

Saga Jacka L & XL?
Martiiin sa:
linder sa:
Martiiin sa:
http://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSInternetWeb/InterLabelInquiry.do?origTrackNum=CJ211270185US
så ser det ut... btw så la jag min order Nov 12
WTF, ja o brorsan beställde i början av oktober :/

JoelBe sa:
okejokej härligt! men jag kollade just mailen och fick ett mail alldeles nyss om att kläderna skeppas nu.
Tack för ett bra svar Linder. :)
what? :(
vilken storlek köpte ni? L? XL skickades först eftersom att de fick in dem från fabriken först.
XL på väst o jacka, L på byxor... mailade dom nu så om dom säger att det är anledningen så frågar jag helt enkelt om man kan få xl istället, brorsan är ju ändå 195 så det borde ju passa det också ;D

Saga Jacka L & XL?
tror xl är runt 100 och l är runt 86 så de är rätt stor skillnad!
Dock är ja inte säker, men kolla deras stl guide på sagaouterwear :D

Saga Jacka L & XL?
haha nejdu , vill ha baggy täckisar men inte längre ner än knäna så ;) 90cm på jackan räcker gott och väl för mig iaf. :)
jo klart jag kollat innan jag beställde railson?

Saga Jacka L & XL?
Railson sa:
tror xl är runt 100 och l är runt 86 så de är rätt stor skillnad!
Dock är ja inte säker, men kolla deras stl guide på sagaouterwear :D
jo jag vet att XL är 98cm och L är 88, men just XL byxor och L jacka makes no sense to me .. :D

iom att min brorsa är 195cm lång och large byxor sitter perfa på honom (som dom ska) och XL jacka är baggy...
Men tvärt om då måste man ju ha skitlånga ben :P

Han provade min outfit som motsvarar saga i L/L och då satt allt som det skulle, men han ville ha lite baggigare jacka :)

JoelBe sa:
vill ha baggy men jackan behöver inte vara längst nere till knäna * :P
okay :D jag är 178cm och en xl jacka borde landa någonstans mellan typ 10-20cm över knäna :P
men vi får se när grejerna kommer hur det är i praktiken :D jag har ju dock bara beställt en väst så känns det för långt är det ändå bara 800 :)

Senast ändrad:
Saga Jacka L & XL?
hehe men nu är det så att jag inte är i närheten utav 193 utan 180 så det mesta lär sitta rätt baggy då :D fast köpte så stora pants för jag visste att jag skulle köpa någon "enorm" tröja :P

Saga Jacka L & XL?
linder sa:
,
okay :D jag är 178cm och en xl jacka borde landa någonstans mellan typ 10-20cm över knäna :P
men vi får se när grejerna kommer hur det är i praktiken :D jag har ju dock bara beställt en väst så känns det för långt är det ändå bara 800 :)
Det är 10-15 cm mellan jacka och början på mina knän....och jag var då 193.

Saga Jacka L & XL?
Martiiin sa:
linder sa:
,
Det är 10-15 cm mellan jacka och början på mina knän....och jag var då 193.
Haha okej, ska mäta när jag får den då, men jag har korta ben så mina knän är lite längre ner än normalt (a) dock är min 88cm jacka jag har haft nu i 2år invand och kort ;)

Saga Jacka L & XL?
förresten hur länge fick ni vänta efter att ni fått mailet innan dom kläderna var hemma hos er? på ett ungefär alltså. :)

Saga Jacka L & XL?
Någon som har koll på hur lång tid det tar för saga att få in jackorna som är slutsålda i lager igen? Eller är dom helt slutsålda? Typiskt att jackan man ska köpa försvinner när man väl ska beställa..

NÅGON som vet?

Saga Jacka L & XL?
issakk sa:
L!!!!!!!!!!!!!!! Xl kommer bli gay
Vem och vad syftar du på?

Tänkte du på trådskaparen så är det ju typ 3 veckor sen han frågade om det :P
Men han borde nog köpa L med tanke på att han ska ha ett fullt sätt :)

Syftar du på mig så är det bara 1dm längre än min salomon jacka (som är lika lång som en saga i L) https://www.freeride.se/photo/view.php?id=78364 <- som jag ska ha den över och tyckte det kändes fel att ha lika lång, sen är det ju bara en väst för typ 800kr som förövrigt är beställd sen 2 månader tillbax ;)

Senast ändrad:
Saga Jacka L & XL?
jäklar. nu börjar jag bli lite orolig. beställde min Saga Outerwear Anomie 10/11 Syrup Jacket i Large den 2010-11-30 och fick bekräftelse mail direkt. nu har det snart gått 2 veckor och jag har fortfarande inte fått något mail om att dem skickat jackan. Nu står det också att jackan är slutsåld. Tips? :/

Saga Jacka L & XL?
bjorklind sa:
jäklar. nu börjar jag bli lite orolig. beställde min Saga Outerwear Anomie 10/11 Syrup Jacket i Large den 2010-11-30 och fick bekräftelse mail direkt. nu har det snart gått 2 veckor och jag har fortfarande inte fått något mail om att dem skickat jackan. Nu står det också att jackan är slutsåld. Tips? :/
Läste på newschoolers att dom beställde XL , L o M var för sig... XL kom in först vilket gjorde att alla som enbart beställt XL fick sina grejor direkt, L o M va försenat och läste då att det skulle komma nu i dagarna och på facebook skrev dom att alla som hade drabbats av förseningen skulle dom bjuda på expressfrakt och mössa...

Joina facegruppen och läs kommentarerna och inläggen under "saga outerwear + andra"

Saga är tysta som fan tyvärr menmen :(

Saga Jacka L & XL?
linder sa:
bjorklind sa:
Läste på newschoolers att dom beställde XL , L o M var för sig... XL kom in först vilket gjorde att alla som enbart beställt XL fick sina grejor direkt, L o M va försenat och läste då att det skulle komma nu i dagarna och på facebook skrev dom att alla som hade drabbats av förseningen skulle dom bjuda på expressfrakt och mössa...

Joina facegruppen och läs kommentarerna och inläggen under "saga outerwear + andra"

Saga är tysta som fan tyvärr menmen :(
Tack så mkt för detta! Ska kollas!

Saga Jacka L & XL?
JoelBe och Gurreman ... vi vill se BIIIILDER! :D

edit: Börjar förövrigt bli jävligt sur på sagacrew ... Om dom nu fuckar upp beställningarna så kan dom ju uppdatera kunderna istället för att posta massa videos :/

Senast ändrad:
Saga Jacka L & XL?
linder sa:
JoelBe och Gurreman ... vi vill se BIIIILDER! :D

edit: Börjar förövrigt bli jävligt sur på sagacrew ... Om dom nu fuckar upp beställningarna så kan dom ju uppdatera kunderna istället för att posta massa videos :/
Håller med till 100%!

Saga Jacka L & XL?
Någon som är runt 185 och har en xl jacka på bild? har väntat på en DC jacka att komma in i 6 veckor nu men har varit sjukt försenat och pallar inte vänta mer. Men hade varit nirre om nån haft bild så jag kan slänga iväg en beställning!

Snödjup

Tillbaka
Topp