Saga Outerwear 11/12

Saga Outerwear 11/12
cayjo sa:
Om paketer kommer bort får du bara ut försäkringspengar på det värde som paketet var värderat till.
Jag vill inte ha pengar, därför är försäkringsbolag helt oväsentligt. Jag vill ha mina kläder och Saga har fler av den varan och skickar nytt om det inte kommer fram.
linder sa:
Har bl.a. fått en hoodie för lite men det löste sig via några mail och sen fick jag hoodien skickad efteråt.
Om du däremot skulle köpa något unikt begagnat är ju detta mer viktigt då du inte kan få något nytt om det försvinner...

cayjo sa:
Det kommer nog vara väldigt svårt att förklara för försäkringskassan varför du ska ha mer pengar annars.
Ursäkta men vet du vad försäkringskassan håller på med?
Om inte kan du ju läsa lite mer på http://www.forsakringskassan.se/omfk
Men kort och gott så har dom hand om sjukskrivna, handikappade och barnfamiljer och inte några försvunna paket :rolleyes:

linder sa:
1 av mina 6 paket från saga har fastnat där men det är ju omöjligt att avgöra i förväg då dom aldrig skriver fullt värde osv även om man inte säger något...
cayjo sa:
edit: Och om du inte ber Saga skriva ner värdet så vet du inte om dom gör det (de kanske gör det, de kanske inte gör det), så om de inte gör det blir ju en ev. tullavgift ändå hög.
Ändå skriver du att "de kanske gör det" även om du aldrig beställt?

Kort och gott så är det Safe och billigt att beställa från Saga
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...28336697170_515287169_8075656_675291087_n.jpg :lol:

Senast ändrad:
Saga Outerwear 11/12
Sorry, lite trött när jag skrev, menade bara svårt att få ut försäkringen, såklart.:)

Att jag skrev "de kanske gör det, de kanske inte gör det" var endast en förklaring av det DU skrev. Alltså om du inte ber dom kan du ju inte veta. Men det undgick ju tydligen dig.

Jag säger inte att man inte ska beställa från Saga, har tidigare i tråden kollat på det, jag upplyste bara folk om varför det inte alltid kan vara så bra att göra det (eftersom majoriteten av personerna antagligen inte visste om det).

Sedan är det ju rätt liten risk att man åker på tull, vilket gör att jag ser det som ganska onödigt att skriva ner värdet. Är inte så sannolikt att man får betala ngt ändå.

Saga Outerwear 11/12
linder sa:
Chiva53 sa:
Funderar också på att beställa härifrån, men vad ligger frakten på? Har hört från vissa att den har varit dyr, men även att det har varit billig frakt...
Du får ju alltid veta vad frakten är innan du ska betala, bara släng ihop det du vill ha och sen gå vidare, skriv in ditt namn och address sen i nästa steg får du reda på frakten och nästa är betala så det är bara avbryta där...

Men jag beställde för 10000kr / $1400 och då kom man upp i maxfrakt på $60 .
Tackar! Gött att frakten är väldigt billig, men kommer du ihåg vad tullen gick på ungefär?

Saga Outerwear 11/12
fick ett mail igår om att dom hade skickat min jacka nu.

nån som har koll på tullen? hur hör dom av sig om den fastnar där? och vad ska man betala om en jacka gör det?

Saga Outerwear 11/12
Tull 12% och Moms 25% ... så åker mitt för 10 papp fast så får jag betala 10*1.25*1.12 = 14 ... 4 tusen i tull och moms

Men jag hoppas saga som alltid skrivit ner innehållet så håller tummarna på max 2000 i tull om ens det.

Fastnar det i tullen så får man en inbetalning från tullen på posten och sen skickas det när man betalat det så då tar det väl en 3-4 dagar extra :/

Saga Outerwear 11/12
linder sa:
Fastnar det i tullen så får man en inbetalning från tullen på posten och sen skickas det när man betalat det så då tar det väl en 3-4 dagar extra :/
Så behöver det inte vara. Jag har oftast(alltid?) fått inbetalningen efter det att jag fått hem packetet

Saga Outerwear 11/12
snow_flake sa:
linder sa:
Så behöver det inte vara. Jag har oftast(alltid?) fått inbetalningen efter det att jag fått hem packetet
Tror även jag fått avi till att hämta paketet på posten och får hämta ut det mot betalningen :P

Saga Outerwear 11/12
Mm, det är ju momsen som är galen! 1/4 av priset ju.

Ondeck jackan:

Min borde vara hos mig nästa vecka, stoked som fan. Dessutom hamnade jag precis under värdet för att det ska bli tull på den.

Saga Outerwear 11/12
Thomsson sa:
Mm, det är ju momsen som är galen! 1/4 av priset ju.

Min borde vara hos mig nästa vecka, stoked som fan. Dessutom hamnade jag precis under värdet för att det ska bli tull på den.
Vilket värde? :D

150€ för att få gratis tull och 22€ för att slippa skatten, eller 45€ om det är en gåva :P
Du kan ju klara den första men det är ju bara den lilla biten ;)

http://www.tullverket.se/innehallao...rsandelser.4.20d5037f11c21cc27c280002888.html

Saga Outerwear 11/12
Jag är glad för det lilla :) Men får se vad som händer!
Vilket bolag kommer köra hem grejerna till mig eller hur funkar det?

Saga Outerwear 11/12
hur länge ska det sitta fast på "Depart USPS Sort Facility, November 30, 2011, SALT LAKE CITY, UT 84199"

har haft den på det i 2 dagar nu.

Detailed Results:

Depart USPS Sort Facility, November 30, 2011, SALT LAKE CITY, UT 84199
Processed through USPS Sort Facility, November 30, 2011, 8:02 pm, SALT LAKE CITY, UT 84199
Acceptance, November 30, 2011, 4:40 pm, SALT LAKE CITY, UT 84115
Electronic Shipping Info Received, November 30, 2011

Saga Outerwear 11/12
USPS sa:
Detailed Results:

Processed Through Sort Facility, December 01, 2011, 4:14 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrived at Sort Facility, December 01, 2011, 4:14 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Depart USPS Sort Facility, November 30, 2011, SALT LAKE CITY, UT 84199
Processed through USPS Sort Facility, November 30, 2011, 7:05 pm, SALT LAKE CITY, UT 84199
Acceptance, November 30, 2011, 5:09 pm, SALT LAKE CITY, UT 84115
Electronic Shipping Info Received, November 30, 2011
Med lite tur så kommer det nog till San francisco inom några timmar :D

Saga Outerwear 11/12
What? Mitt har inte uppdaterats till san fransisco på 4 dagar :&

Depart USPS Sort Facility, November 29, 2011, SALT LAKE CITY, UT 84199

Saga Outerwear 11/12
ohwait, glömde ju denna texten

"Class: Express Mail International®
Status: Processed Through Sort Facility

Your item was processed through our ISC SAN FRANCISCO (USPS) facility on December 01, 2011 at 4:14 pm. The item is currently in transit to the destination."

Senast ändrad:
Saga Outerwear 11/12
linder sa:
ohwait, glömde ju denna texten

"Class: Express Mail International®
Status: Processed Through Sort Facility

Your item was processed through our ISC SAN FRANCISCO (USPS) facility on December 01, 2011 at 4:14 pm. The item is currently in transit to the destination."
YES! Var just och hämtade min på statoil! :D Toknice! dax att ladda kameran

Trollolol

Senast ändrad:
Saga Outerwear 11/12
Your item is being processed by customs in SWEDEN at 11:29 am on December 03, 2011.

Detailed Results:

Customs Clearance, December 03, 2011, 11:29 am, SWEDEN
Processed Through Sort Facility, December 03, 2011, 11:29 am, SWEDEN
Då är det bara hålla tummarna!

Saga Outerwear 11/12
Var kan man se statusen på sitt köp? Jag har ett inlogg på deras hemsida men hittar ingen status där.

Och vet inte om det här låter så lovande: Fulfillment Status: unfulfilled

Senast ändrad:
Saga Outerwear 11/12
GrabsForFun sa:
Var kan man se statusen på sitt köp? Jag har ett inlogg på deras hemsida men hittar ingen status där.

Och vet inte om det här låter så lovande: Fulfillment Status: unfulfilled
Låter som du missat något? Vad tog du för betalnings alternativ?

Edit: payment står ju till vänster om fulfillment status ... så det är väl helt enkelt om dom har skickat det eller inte.

Senast ändrad:
Saga Outerwear 11/12
Schysst Linder, mitt borde ju vara i tullen också eftersom jag fick shippingconfirmation innan dig. Men man vet aldrig.
Står att det har skickats ifrån salt lake fortfarande:(

Saga Outerwear 11/12
Thomsson sa:
Schysst Linder, mitt borde ju vara i tullen också eftersom jag fick shippingconfirmation innan dig. Men man vet aldrig.
Samma här. försten som lägger ut pics i tråden vinner :)

Saga Outerwear 11/12
Thomsson sa:
Vilket frakt alternativ har du/ni? Priory eller Express :) Borde dock inte spela någon roll tycker man :/

edit: Nu jävlar rör det på sig :D
Your item cleared customs in SWEDEN at 8:24 pm on December 03, 2011.
Detailed Results:
Customs clearance processing complete, December 03, 2011, 8:24 pm, SWEDEN

Senast ändrad:
Saga Outerwear 11/12
388513_10150437129047170_515287169_8561692_2070088744_n.jpg

Posten va här imorse och teasade... fick paketet och skrev på , sen kom han tillbaka o krävde tillbaka paketet för att jag skulle betala tull 3700kr ... Så han fick tebax paketet så nu måste jag till posten och betala o hämta det själv

Känns lagom dumt i efterhand att lämna tillbax det men dom skulle säkert skickat en inbetalning eftersom det ändå rörde sig om såpass mycket pengar :P

För att summera vad saker och ting kostat i svenska kronor med frakt, tull och moms

Anomie pants: 1950kr
Anomie jacka: 2750kr
On deck: 1950kr
Slims: 1750kr
Shutout: 1200kr
Väst: 1000kr
T-shirt: 200kr

Bilder kommer upp senare idag :D

Senast ändrad:
Saga Outerwear 11/12
Dom kom och knackade på av misstag... Eftersom det är tull på det så borde dom bara lämnat en avi :/

Fan va surt att ditt är kvar där :S Har svårt att tro att usps spårtjänst inte fungerar men man kan ju hoppas :S

Saga Outerwear 11/12
Det trodde vi också först. men idag kom Thomssons saker till los angeles. och hans grejer blev skickade före dina.
Mina blev skickade den sista november. så lär ju få vänta ett jävla tag

Senast ändrad:
Saga Outerwear 11/12
Mina blev skickade 30'e november, men som sagt... Jag blev jävligt förvånad av paketet... Har bara fått dom där vita påsarna innan men då har jag ju iofs inte beställt mer än ett set + väst innan heller så :P

Saga Outerwear 11/12
SiouX sa:
haha nicenice! Men du tog express va? den som kostade typ 2-300 mer?
jag hade express ja men det va väl antagligen för att det va det enda jag kunde välja eller att dom bjöd på det då jag väntade i 2månader på det. (frakten kostade $66 ivf)

Saga Outerwear 11/12
Är det någon som har koll på hur tullen sköter paket som är skickade av t.ex Saga. Kommer alla paketen samtidigt så att dom förstår att det inte är någon "gift" eller tar dom ett paket i taget och verkligen undersöker det?

Saga Outerwear 11/12
Tullen tar det dom har tid med och skickar vidare det dom inte har tid med ... Är det mycket att göra fastnar bara stora grejor och är det lite att göra fastnar det mesta :P

Fått mitt nu iaf och är toknöjd även om jag fick betala tull!

Bilder finns i tråden 11/12 säsongens outfits!

Tillbaka
Topp