Saga Outerwear 11/12

Saga Outerwear 11/12
Någon som har Anomie Murda Mystery Jacket?

Isåfall får denne någon gärna lägga upp bild på dig när du har den på dig, skulle väldigt gärna vilja se hur den ser ut lite mer.

edit: stavfel

Senast ändrad:
Saga Outerwear 11/12
cayjo sa:
Någon som har Anomie Murda Mystery Jacket?

Isåfall får denne någon gärna lägga upp bild på dig när du har den på dig, skulle väldigt gärna vilja se hur den ser ut lite mer.

edit: stavfel
antar att du sett denna bilden?
collins-murdamystery.jpg

Saga Outerwear 11/12
Nej det hade jag faktiskt inte. Blev mest fundersam över färgen då de jag sett på saga sidan som verkligen ser svarta ut har vitt märke, medan i shopen har den blått märke.

Den med blått märke har sett lite svart/blå ut för de va så dåliga bilder så undrade mest om det verkligen va en svart jacka? :P

Saga Outerwear 11/12
Saga Outerwear 11/12
Jackan är definitivt snyggare med den vita loggan, men det är inget som jag inte kan ha överseende med.

Det jag tänkte på var mest den här länken:
http://shop.sagaouterwear.com/products/saga-outerwear-anomie-murda-mystery-jacket
Första och sista bilden ser jackan väldigt blå ut, så jag undrade om det var en svart jacka eller om den ska va lite svart/blå-aktig.

Men så är alltså inte fallet? Den är i stort sett likadan till färgen som förra årets med vit logga? :)

Saga Outerwear 11/12
far_out sa:
Hade kanske tänkt mig http://shop.sagaouterwear.com/products/saga-outerwear-on-deck-coat-home
Någon som vet hur den här håller stänger ute fukt, kyla, vind o.dyl? e lite grön på detta så kan inte riktigt alla \\\"termer\\\"x)
Och i Lookboken tycker jag att jackan (på sida 10-11) nästan såg blå ut, eller är det mina ögon som spökar? och vilken färg på byxorna tror ni skulle passa till jackan? :D
Kolla in denna videon, den är svart :P

Ang. kyla så stänger den definitivt ute det för den är varm och vindtät, vet inte hur den tål fukt än men den känns väldigt bra i kvaliten och allt :)

Färg på byxorna så säger jag ... Gul, svart eller grå
Slims Black
Slims Grey
Anomie Murda Mystery
Anomie Caufield Grey
Anomie Pittsburgh
Anomie Fresh Squeezed

Dom gula detaljerna är kanske inte så stora men när man väl ser jackan irl eller på filmen så tänker man rätt mycket på dom så jag tror det kommer se rätt fel ut med tex röda, gröna eller blå byxor :)

Jag är förövrigt toknöjd med både min Anomie jacka, On Deck jacka samt mina Slims ... Nu har man använt dom och jävlar va bra det fungerar :D

Senast ändrad:
Saga Outerwear 11/12
Drog precis iväg en beställning på en Anomie Murda Mystery jacket i storlek L.
Landade på $324,99 med expressfrakt, det skillde ju fan ändå bara 175 kronor :)

Är ca 180 cm lång, så det blir nog grymt! Vill gärna ha paketet innan jag kör öppningsåket för säsongen!

Saga Outerwear 11/12
cayjo sa:

Är ca 180 cm lång, så det blir nog grymt! Vill gärna ha paketet innan jag kör öppningsåket för säsongen!
Då kommer din jacka sitta ungefär som min så det kommer bli grymt! :D (om du sett mina bilder)

Saga Outerwear 11/12
linder sa:
cayjo sa:

Då kommer din jacka sitta ungefär som min så det kommer bli grymt! :D (om du sett mina bilder)
Låter bra det! :) hur många pannor är du på om man får fråga? :) är rädd att den kommer sitta lite för slappt på mig, men får väl börja hänga i parken mer isåfall bara ;)

Saga Outerwear 11/12
cayjo sa:
linder sa:
cayjo sa:

Låter bra det! :) hur många pannor är du på om man får fråga? :) är rädd att den kommer sitta lite för slappt på mig, men får väl börja hänga i parken mer isåfall bara ;)
Jag väger bara 67 kg :)

Saga Outerwear 11/12
linder sa:
cayjo sa:
linder sa:
Jag väger bara 67 kg :)
Dåså, ligger i 67-73 kilos området (var länge sen jag vägde mig), då kommer den sitta som ett smäck då! :D
Stoked som fan på att snön ska ta sig nu!

Saga Outerwear 11/12
JAAA, vad fett!

Jag fick nyss min Anomie i L med färgen Caufield Grey! Den hade en mycket mörkare grå nyans än vad hade tänkt mig, vilket var ett stort plus. Bild kan läggas upp om någon vill se hur färgen/storleken är.

Saga Outerwear 11/12
Jag drog iväg min beställning på en jacka mitt på dagen i torsdags 8/12.

Customs Clearance, December 12, 2011, 7:11 pm, SWEDEN
Processed Through Sort Facility, December 12, 2011, 7:11 pm, SWEDEN
Processed Through Sort Facility, December 10, 2011, 7:06 pm, ISC SAN FRANCISCO
Arrived at Sort Facility, December 10, 2011, 7:02 pm, ISC SAN FRANCISCO
Dispatched to Sort Facility, December 09, 2011, 5:53 pm, SALT LAKE CITY
Acceptance, December 09, 2011, 4:52 pm, SALT LAKE CITY
Electronic Shipping Info Received, December 09, 2011

Alltså, -> torsdag tog de emot o packa min beställning,
fredag så skickade de den till Salt Lake City för sortering,
Kom fram till San Fransisco under helgen (vilken jävla grej va, i Sverige är dom bra lata :P) och skickades iväg
nu under kvällen kom den till sverige och är på väg igenom där nu.

Det här var med express frakt $55.

Dom är alltså jäkligt snabba :D

Saga Outerwear 11/12
mm, ta express. Den andra sjukt seg, inte kul att vänta :/

Mitt är iaf i tullen(swe) nu och jag beställde den 25 november, har jag för mig.

Saga Outerwear 11/12
Fick mina prylar idag! :) Ondeck är riktigt najs, tycker det verkar vara bra kvalitet, foder och fickor mm.
Extra kul med lite free stuff så som beanies, facemasks och turtlenecks.

Saga Outerwear 11/12
Mitt kom idag men har inte hämtat u det än.

Åkte självklart på tull och moms för 800 kr.. Blev en dyr jacka! 3k allt som allt

Saga Outerwear 11/12
Linder: Kan åka upp nånting i setuptråden längre fram i veckan :cool:

C-Cino: Jag åkte på 417kr i moms. Totalt betalade jag då ungefär 1800kr.

Saga Outerwear 11/12
Någon som har handskarna som kan säga något om hur storlekarna är? :)

Om inte annat chansar jag på M/L :P

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp