Sälen 13/14

• Trådstartare Trådstartare Jk
  • Start datum Start datum
Sälen 13/14
emiliam sa:
Jsjogestam sa:
emiliam sa:
Jag åker själv faktiskt, så om någon här vill bli upphämtad på vägen hojta till! :)
Jag har sökt experium
Okej, sweet! Hade de vart nära mig hade jag åkt med men de är de tyvärr inte:/ Tänkte kört själv med men min bil paja ju lagom gått i kopplingen för ett tag sen så den är under reperation .. Aha de låter inte helt fel ju, vad ska du görA DÅ?
Kan tänka mig att de är rätt skönt att ta egen bil men som sagt, roligare om man hade åkt med någon :)
Sökt servitris :)
Ja eller hur gott med egen bil men som dusäger roligare att åka med någon, kul att lära känna nya människor ju :)
Okej låter inte helt fel! :) Jobbat md de innan?

Sälen 13/14
Nu hemkommen från intervjudagarna och kan inte annat än säga att det var riktigt jävla kul! Trodde inte det var möjligt att bli mer motiverad och taggad än jag redan var, men jo dessa dagar bevisade motsatsen! Skönt folk överallt och grymt kul och spännande möten.
Ni som åker dit snart, jag lovar er en galet härlig visit!

Lycka till :)

Sälen 13/14
Har även jag fått jobb som liftvärd, dock på hundfjället! :) Kommer bli en grym vinter!!

Sälen 13/14
amandabrorsson sa:
Jo det är klart! Tror det blir en rolig grej om inte annat. Cirka 70% av de som blir kallade till rekryteringen blir anställda :)
Det stämmer väl inte riktigt... förra året fick 45st jobb som liftvärdar i lindvallen av alla som sökte. Det va 50% nya till liften, men garanterar mer än 45 som sökte tjänsten. Så cirka 70% är en hög siffra med tanke på att det är efterfrågan som styr och inte att det alltid är en viss %

Sälen 13/14
Rezzmus sa:
amandabrorsson sa:
Jo det är klart! Tror det blir en rolig grej om inte annat. Cirka 70% av de som blir kallade till rekryteringen blir anställda :)
Det stämmer väl inte riktigt... förra året fick 45st jobb som liftvärdar i lindvallen av alla som sökte. Det va 50% nya till liften, men garanterar mer än 45 som sökte tjänsten. Så cirka 70% är en hög siffra med tanke på att det är efterfrågan som styr och inte att det alltid är en viss %
Det var skistar som skrev 70% på hemsidan. Väl uppe på rekryteringen sa dem dock ca 50% (iaf till oss, men det kan säkert skilja mellan avdelningarna också). Men som du säger beror det ju på från år till år. Många återkommare = få första säsongare ^^

Sälen 13/14
wonsboard sa:
Någon som vet ungefär när man får information om boende och utbildningen via nätet för liftvärd? :D
Du får reda på boende ungefär 1-2 veckor innan du kommer dit. Den viktigaste delen i utbildningen till liftvärd får du på plats. Vad du ska trycka på och allt sånt, ganska kort och intensiv inlärning.. men lätt om man hänger med.

Peace

Sälen 13/14
Sälen 13/14
Latrala sa:
LillEkenV sa:
Jk sa:
Grattis :) Ringer dom fortfarande runt till folk? Eller fick du veta det tidigare?
Ringde mig runt klockan nio idag :) Jag var inte uppe på rekryteringshelgen, så känns lite konstigt att de tog in mig :)
LillEkenV, Åkte du aldrig upp alltså? Eller vad hände? Pratade du inte om hållplatser med bussen osv? :')
Jo, det stämmer! Men fick förhinder att åka upp, så kom aldrig iväg. :)

Sälen 13/14
LillEkenV sa:
Latrala sa:
LillEkenV sa:
Ringde mig runt klockan nio idag :) Jag var inte uppe på rekryteringshelgen, så känns lite konstigt att de tog in mig :)
LillEkenV, Åkte du aldrig upp alltså? Eller vad hände? Pratade du inte om hållplatser med bussen osv? :')
Jo, det stämmer! Men fick förhinder att åka upp, så kom aldrig iväg. :)
Jaså vad synd :o Men oj vilken tur du hade ändå! :D Grattis så ses vi i vinter ;) ^^ Aahkandetbarablidecembernu! :')

Sälen 13/14
Så himla taggad! Igår läste jag igenom de bifogade bilagorna som man fått på mejlen. Det kommer bli så jävla kul :D längtar!

Sälen 13/14
Har inte heller fått mail men de är väl från avdelning till avdelning när man får dom, borde komma snart :)

Sälen 13/14
mansnilsson sa:
Är det någon som vet om det finns något anständigt gym i Sälen? (Lindvallen) öppettider? Priser? Osv. Tacksam för svar om någon vet! :)
t.o.k.a på experium är helt okey! sen i sälen byn finns ett gym, där jag träna under förra säsongen. Rätt litet men billigt med bra maskiner :)!

Senast ändrad:
Sälen 13/14
MariaSkoglund sa:
mansnilsson sa:
Är det någon som vet om det finns något anständigt gym i Sälen? (Lindvallen) öppettider? Priser? Osv. Tacksam för svar om någon vet! :)
t.o.k.a på experium är helt okey! sen i sälen byn finns ett gym, där jag träna under förra säsongen. Rätt litet men billigt med bra maskiner :)!
Aha okej, får nog prova på det på experium :) kör mest fria vikter och inte ett så stort fan av maskiner! Men tack för svar :)

Sälen 13/14
Hej!! :D
Vet att det är mest Skistar-snack här, men undrar ifall det är någon som ska jobba för IDP eller har jobbat där tidigare?! Har fått jobb genom dem!

Snödjup

Tillbaka
Topp