Sälen 44-51

ErikOlausson

Ny medlem
Sälen 44-51
Såg en annons i Åka Skidor:
Sälen torsdag-söndag 695:-
inklusive boende & liftkort.
Gäller vecka 44-51.

Frågan om det är något att ha, går det att få någon hyfsad åkning som är värd pengarna?

Kommer att åka skidor/telemark hela jul-nyår, men tänkte att det vore skoj att känna på skidor lite tidigare.

Hur är åkning i sälen före jul?
finns det snö överhuvutaget...

Mvh,
Erik

Som länktar efter snö...

Sälen 44-51
Det finns nog snö men innan jul och runt Jul brukar de vara duktigt kallt.

Men de e åkbart för dom har snögaranti
från 15:de november till 1:a maj...

hoppas de blir skojj

Sälen 44-51
Det är ju inte många backar öppna och det är kallt och mycket och hård sprutad snö som inte är någon höjdare att åka på. Men om abstinensen är stor kan det vara en bra uppvärmning för säsongen.

Sälen 44-51
Ja, abstinensen är stor! =)

Skall se om man inte kan åka strax för jul då.

Att det är kallt göra mig inte så mycket, trivs rätt bra då.
Det finns inget dåligt väder bara dåliga klädder!

Jag gick upp keb förra året i början av nov, då var det kallt vill jag lova. -15 & blåste 17 s/m.

Det var rätt tomt i fjällstation iallafall, helt ensamma var vi.

Sälen 44-51
Har själv gått på detta och åker till Stöten v. 50 för 675, funderar även att ta ett av skistars paket till lindvallen en weekend sista veckan i november, men det är framför allt för att se Håkan Hellström uppträda på Högfjällshotellet sen ser jag bara åkningen som en bonus.

Sälen 44-51
När jag var där innan jul förra året fanns det en del snö. runt 40 cm utanför pisterna tror jag. I år ska jag dit 15 december, riktigt billigt att bo där då.

Sälen 44-51
Jag ska upp på skidtestarhelgen i Lindvallen, så jag hoppas på snöoväder hela tiden fram till dess. Nån som vet nåt om hur många skidmärken som finns där då. Jag var upp runt den 15:e december förra året och då var backarna i helt okej skick. De hade till och med flera hopp i Tandådalen. Storhoppet vid värdshuset var dock avstängt :(

Klasse Kock

Förresten så ska man väl inte skriva snöOväder om något så vackert;)

Sälen 44-51
Dom flesta märken brukar finnas att testas under ski open i lindis.
snö tillgången kan variera en hel del från år till år. men i år verkar det lovande.

ska upp till open.

Ses där!

Sälen 44-51
jodå, d finns d allt.
brukar åka till kläppen V.51 varje år och åka.
Det är inte alla backar som é öppna men ca 8-10 st av 29 backar som é öppna där, så d duger. sen är det halva priset på liftkort och boende i kläppen den veckan, riktigt bra tycker jag!
MVH // Niko

Sälen 44-51
kom från lindvallen i går....dom har typ 5 backar öppna nu och snö överallt så det kommer nog några fler snart.....men som sagt...blåser kallt som fan....typ 100000 m/s...men annars så...

Sälen 44-51
...det brukar vara rätt fint i lindvallen v.49-50 förutom de två senaste åren nu...i år blir det nog fint, 70 cm natur redan nu o mer snö ska det komma...du kan ju räkna med att hälften av backarna kommer att öppna kanske redan till helgen...
så hemskt kallt brukar det inte vara, men "kläder efter väder"...

Sälen 44-51
Fins folk som inte vill upp för att de är kallt (mesar) är du en av dem så skall du inte upp. De biter i kinderna men är man en hängiven snörikesälskare så är de inga problem mé lite kyla. Sedan är de lite hårda backar o sprutsnö men de är ju inte gräs i backen...

Stick upp o känn på de och njut av snö...

MVH -Robban-

Sälen 44-51
Läget i Sälen är bäätre än på många säsonger. Ca 70 cm natursnö och ett flertal pister öppna med riktigt skön snö. Helt klart värt ett besök, du kommer att bli positivt överaskad av de fina förhållanden.
Johan

Sälen 44-51
jag va uppe i kläppen förra helgen.. väldigt lite öppet.. inte öppet till toppen.. men det va helt ok ändå.. -5 grader, rätt mjukt i backen och lite folk.. ett bigjump och en cross-bana att leka i.. störta minuset va Järfälla Alpin som satte upp käppar i hela backen! och åkte (ÅKTE) över bigjumpet...

Sälen 44-51
ok, ska dit nu på lördag, och nu har toppen öppnat så det blir nog bra, fanns det andra hopp? eller bara ett stort i älgstråket?

Sälen 44-51
Tjena!

Jag kan ju bara säga att jag var där idag och pumpade redigt med puder!! 70cm natursnö...yyeeaa!!! Mycket fin åkning vid offpistområdet i Hundfjället.../Naily

Sälen 44-51
finnen - i kläppen fanns (förra helgen) bara ett bigjump ja.. det som synns på webcam`en.. men så fans ju skiiercrossbanan också.. där kan man ju få lite luft också.. syns också på webcam`en..

Sälen 44-51
hehe.. puder skulle jag väl inte kalla det.. tror kläppen har mindre snö än de andra fjällen i sälen.. men det gick iaf att åka utanför pisten.. så det fanns ju snö.. big jumpet va ok.. hadet gärna fått va lite större.. jag skulle nog inte hinna snurra ett helt varv i det.. vart iof rejält isigt sista dagen..

Sälen 44-51
Jo det är mycket mer snö i övriga sälen. Var uppe på open då var det grymt fint för att va så tidigt på säsongen och det lär ju inte va sämre nu

Sälen 44-51
Snö finns det så det räcker, problemet är att säsongen kom igång så tidigt att all personal inte kommit upp än, så låg det till i stöten iaf, där hela den "barnvänliga"-delen var avstängd så alla kidsen plogade upp brantatorget/worldcup-backen :/ Kylan gör inte så mycket, tar du på dig t.ex en tjockare fleecetröja under jackan så klarar du dig, en rånarluva över huvet rekommenderas imed att det kan bita rejält i kinderna annars.. :)

Sälen 44-51
jag åker upp till kläppen imorrnbitti.. nån mer som ska dit? åker telisar i blå braller, grön jacka och silverhjälm.. skrik till om ní ser mig.. =)

Sälen 44-51
Jooo då det finns massor med snö och hopp... Men om du ska åka någonstans ska du åka till Tandådalen lr Kläppen dom är då dominantast tycker jag.. Brukar bara åka i Tandådalen och Kläppen...

Tillbaka
Topp