sälen över ski & rock helgen !

Molle5

Ny medlem
Hey ! Någon som kan dela med sig lite info vart de bästa stället är att bo under ski & rock helgen i lindvallen? mest fest o röjj då menar jag oså kanske lite skid åkning om man pallar dagen efter. Mvh Micke

yeah de låter soft :) har prel bokat på sälen stugans rad hus område nedanför backen på aäslfjälls torget , inte så illa pinkat eller? :)

är ju lite fel ute eftersom afterskin och åkningen är ju i lindvallen alltså hela festen på dagen är ju i lindvallen.sälenstugans backar har stängt vid den tidpunkten så du får knalla bort till lindvallen men det är inte så långt

what? men lindvallen har väl 3 centrala torg? snötorget , gustav o sälfjälls torget? sälen stugans område hör väl till lindvallen? bugelhof med harrys ligger väl där om jag inte e fel informerad...
vilket skulle du mest rekomenderat?

bokar du i bruna byn,så lovar jag dig,,du har typ 50 meter till showtime,, så bruna byn is the sheet !

då vi var där var det ju bara cleant folk,,om du skulle hamna med tråkiga prissar så har du ju bara 50 meter till baren ;) hahaha. det är 4 manna stugor dom flesta där tror jag,, pzpzpz

låter bra , majkens sylta heter väl after skin? men finns de ett speciellt fest område på ski rocken? såg på nåra bilder en utomhus after ski med pool o framför poolen en scen där band uppträdde

afterskin kommer va uppe på wärdshuset både inne och utomhus så perfekt är att bo i bruna eller gråbyn eller vintergatan går ju med.

jo harrys ligger borta vid sälfjälls torget men skirocken brukar det va hc som gäller på så jag tycker du bör bo inne i lindvallen och kröka till du stupar och stupar du inte så tar du en taxi till hc

låter bra det...e de nått speciellt fest om råde på ski rocken? såg lite bilder från förra året o då va de avspärrat område men en utomhus scen o en pool som folk bada i :)
går de bussar till Hc oxå?

jäpp är ett fest område precis nedanför gustavbacken vi wärdshuset i lindvallen.jo det går bussar till hc
så kan det va

låter soft...kostar de mycke o gå in på fest området?
vill helst bo så nära gustavs torget som möjligt , har bokat i den blå byn nu men vet inte vilka nummer som e närmst osv :/ men men e e la bara o gå.

blir en ganska dyr investreing om man inte tänkt åka alla dagar , e trotts allt för festen som vi åker dit mest , åka bräda gör vi i februari i alperna .

som att gå på festival du får se det så kostar att ligga på topp.kan ha nån billigare variant på liftkort för att komma in på området ring och kolla.sen kan man aldrig få nog av åkning

sant de du säger :)
vet du om de flesta bara brukar åka över ski & rock helgen? (23-27) vi har iallafall bokat hela veckan 20-27 april , om de inte skulle vara så mycke fest dagarna innan får man ju iaf ut o bränna i backen några dagar extra :)

har åsså hört att skirocken inte blir av detta år, för skirocken är tydligen inte i lindvallens målgrupp.. dvs fulltös å fylla.. lite synd.. har själv varit där de senaste 6 åren!!

Ja på dom jag har pratat med i Sälen så verkar det vara bestämt att Ski och Rocken är inställd i år. Istället vill man göra någon skidavslutning utan så mycket fest. Så det blir väl att ta med skidorna upp i år och passa på att njuta av slushsnö istället.

Saxat om Ski & Rock på deras webb:

Sista skiddagen och Ski & Rock
Sista ordinarie skiddag på säsongen är den 1:a maj.

Det kommer inte att bli någon Ski & Rock den här säsongen. Den kommer att ersättas av en skidavslutningshelg i annan tappning, vi ber er att återkomma hit till webben lite senare för mer information. En härlig skidavslutningshelg i slutet av april kommer det i vilket fall som helst att bli!

Finns på http://www.skistar.com/salen/svenska/mer_info/snoforum/sno.app?start=15

vad händer här näst? stänga ner alla nattklubbar med kanske?
Ski rocken är ju kult, synd att den försvinner men alkoholen finns ju kvar som tur är.kan tänka mig att det är en och annan sak som går sönder i boendena under ski rocken.

SombreroSnow sa:
vad händer här näst? stänga ner alla nattklubbar med kanske?
Ski rocken är ju kult, synd att den försvinner men alkoholen finns ju kvar som tur är.kan tänka mig att det är en och annan sak som går sönder i boendena under ski rocken.
och det är anledningen, det kostar mer änn vad dom drar in

jo det är klart skistar måste ju tjäna pengar i första hand och det gör dom ju inte på alkohol.
det var en rolig tillställning synd den går i graven.

TJO! E de mycke fest sugna ungdomar som drar till Sälen även om Ski rocken uteblir detta året? lär väl va bra drag ändå sånt här brukar väl bara tagga folk att festa ännu mer :)

trevlig helg på er där ute...Micke

Lite info som jag lyckats fått fram.....

Högfjällshotellet kör: Mustasch, Rydell & Quick samt Du och Jag

Hc har hittils bokat Takida på fredagen

enligt Sälen360 står det:

"Traditionell säsongsavslutning på Lindvallen tillsammans med Ebba Gold och Vi 3. " under v17.

Så nog f*n kommer det vara Ski & Rock men kanske inte som det tidigare vart.
Det tråkiga är att Ski-star fått storhetsvansinne och kräver att alla som ska hyras deras stugor under v17 måste vara över 23 år (med undantag för vissa stugor i Tandådalen och Hundfjället) och om du vill bo i Lindvallen eller Högfjället så måste man oxå lösa SkiPass för alla bäddar i stugan :-(

Som tur är så fnns det fler som har stugor i Sälen än Ski-Star. Själv kommer vi bo med gångavstånd till HC vilket är att rekommendera.

Så packa ryggsäcken och ladda inför en traditionell avslutning med mycket sol och svalkande dryck.

Och så kan man ju alltid hoppas att dom gör som för 2 år sedan när det var gott om snö och bjuder på en extra helg med gratis skidåkning....

Tillbaka
Topp