Sällskap i Alperna

skigirl91

Ny medlem
Sällskap i Alperna
Hej jag är en 24 årig glad skåning som längtar tillbaka till Alperna.
Jag är enormt sugen av att resa ner i 1 veckas tid på skidsemester, men jag har tyvärr ingen att åka skidor med pga att jag inte känner någon annan som kan åka skidor. :( Så jag hade tänkt mig att resa mellan vecka 2-4 eftersom det då är som billigast.
Skidort spelar ingen större roll, men Bad Gastein är fortfarande en favorit.

Bara hör av er om ni också är sugna på att dra ihop något gäng? & åka mycket skidor/snowboard :)

/Jasmine

Sällskap i Alperna
Hej! Jag är mkt sugen på en tur till alperna då mina andra planer för vintern gått i stöpet.
Har aldrig varit i alperna men i år är det banne mig dags! Har som du brist på skidåkande vänner...
Är kille på 26 och grymt åksugen:) Vore kul att få ihop ett gäng!

Facebook?

//Nicklas

Sällskap i Alperna
Hej! Jag är en tjej på 19 år som har samma problem som er! Det är ju inte så kul att åka ner själv. Jag har funderat på att åka allt mellan en säsong till nån månad. Österrike tänkte jag först, men jag är öppen för förslag. Hoppas att vi kan ses mer i vinter!
/Cecilia

Sällskap i Alperna
Hej,
Också sugen på att dra iväg. Tips är också UCPA, som har allt inkluderat... Tror att de är rätt billigt v 1 med dem också...

Sällskap i Alperna
skigirl91 sa:
Hej jag är en 24 årig glad skåning som längtar tillbaka till Alperna.
Jag är enormt sugen av att resa ner i 1 veckas tid på skidsemester, men jag har tyvärr ingen att åka skidor med pga att jag inte känner någon annan som kan åka skidor. :( Så jag hade tänkt mig att resa mellan vecka 2-4 eftersom det då är som billigast.
Skidort spelar ingen större roll, men Bad Gastein är fortfarande en favorit.

Bara hör av er om ni också är sugna på att dra ihop något gäng? & åka mycket skidor/snowboard :)

/Jasmine
Hej igen! Känner hur skidsuget blir större och större... Det vore verkligen kul att göra som du säger och dra ner en månad till typ Österrike. Jag är också lite sugen på Champoluc som verkar ha riktigt bra skidåkning. Vad säger ni i tråden?

Sällskap i Alperna
Hej!
Jag är 24 år kille ifrån södern i Skåne :), med enormt intresse och längtan av lite skidåkning!
VILL gärna ner till Alperna i vinter, gärna mer än bara en vecka!
Tidigare varit i Italien och Frankrike, varit underbar åkning. Är även öppen för andra förslag!

Sällskap i Alperna
kommer säsonga i Bad Gastein österrike med start från 20 december. Om ni är ett gäng som åker ner skulle det vara kul att träffas och åka lite tillsammans :D

// Daniel

Sällskap i Alperna
Jag vill åka ner minst en vecka och saknar också kompisar med samma intresse, kan åka vart som helst efter jul. vore kul o dra ihop ett gäng härifrån o åka ner i europa!

Sällskap i Alperna
Tjena!
Jag är en tjej på 23 som har bokat ski toute-neige vecka 1 med UCPA i Les Arcs. Åker själv som det ser ut nu. Om någon vill hänga på så kan ni ju säga till ;) Har vart där förut och skidåkningen är verkligen topp, oavsett väder så finns det fin åkning (inte lika känsligt för vind som Serre Chevalier exempelvis). Utelivet är väl inte riktigt att jämföra med de andra orterna men jag åker dit för skidåkning i första hand!
/CG

Sällskap i Alperna
Vill också dra iväg v1. Åker gärna med ucpa, kul om fler bokar samma vecka o ställe:) för mig är bussresan helt ok också:)
Kanske argentiere? Les Arcs? Eller nåt annat förslag?

Sällskap i Alperna
Tja!
Jag har nu bokat om till val thorens vecka 1, ski offpist expert med Ucpa och åker buss ner. Känner en annan tjej som ska ner samtidigt med några hon är bekant med. Pm:a om ni bokar samma ort/program ;) jag åker buss från Stockholm.
/CG

Sällskap i Alperna
Hej, jag och 2 kompisar har ett boende en liten bit utanför st Anton v 8 om någon känner för att bo billigt en vecka... Vi är bara 3 stycken men det finns plats för 6 och vi har gärna rumskompisar och gör resan billigare. PM-a om det skulle låta intressant! :)

Sällskap i Alperna
Tjena!

Jag är en lonly skier,
Jag planerar att åka till Schweiz / Österrike;
28 dec till som längst 10 Januari

Nån som vill bli resekompis ? :) Tittar på Zermatt nu. Ser väldigt fint ut snömässigt

Sällskap i Alperna
Heej , är en tjej på 22 år och har också problem att få med mig någon på skidresa! Vet att denna diskussionen är gammal, men kanske är det någon av er som skulle vilja åka denna vintern? Är sugen 1v med UCPA :D

Sällskap i Alperna
Hej!
Hur är det att resa själv nyårsveckan solo?
Vad jag har förstått är det en hel del kompisgäng denna vecka.

Jag är en kille på 30+. Kommer jag känna mig ensam denna vecka eller är det lätt att integrera med de andra på denna resa?

(funderar starkt på flyg)

Sällskap i Alperna
Jag åker gärna med! Gör utbytestermin i Österrike just nu och har köpt säsongskort för Ski Amadé, så jag åker gärna till Bad Gastein (eller någon av de andra orterna inom Ski Amadé) ;)
Om det är någon annan som åker till Österrike under december-januari och vill ha sällskap av en glad hallänning, så är det bara att skicka ett meddelande :)

Tillbaka
Topp