Salomon 540 vs. 1080

gorkar

Medlem
Salomon 540 vs. 1080
Jag hade 540 förut... Nu har jag 1080. De andra gick söndernärjag landade lite konstigt. Så ni behöver inte skriva något. Jag vet typ de stora skillnaderna.

Salomon 540 vs. 1080
vet inte riktigt.. enligt salomon så är väl såklart teneighty bättre men det beror ju på... men teneightyn är väl bara mer påkostad men den behöver inte vara bättre för det, jag kör på årets teneighty nu men har kört på juniormodellen av teneighty mod 01 förra året. en kompis har ett par 540 lika långa (145) och dom har samma sidoskärning, ser prick likadana ut förutom målningen då. om man jämför dom två så är 540 enbart lättare. sen vet jag ju inget om kvaliten, hållbarheten och sånt. skillnaden mellan årets modeller är större vet jag iaf!

men om man säger att man vill ha en lätt skida som är mindre stabil ska man nog väl välja 540 men om man vill ha en stabilare, mer påkostad modell ska man ta teneightyn. den är dock tung som satan!!

man kan säga att 540 är anpassad till lite mindre avancerad åkning, en billigare modell helt enkelt. (säkert inte sämre för det) 720 är lite sådär mittemellan. och teneighty är "flaggskeppet" i serien. JP Auclair jibbar faktiskt med 720 i propaganda så det är inte så att alla proffsen kör på teneighty!

Salomon 540 vs. 1080
man blir inte bra bara för man har "proffsskidor" he e inte skidorna som gör jibbern det e jibbern som gör skidorna
Live byt those Words ffs!!!

Salomon 540 vs. 1080
540 är ju en sämre skida. på dyra skidor så står man fördetmesta på belaget när man åker rakt fram men på billigare skidor så blir det att man står på stålkanten eftersom att de är "böjda"

Salomon 540 vs. 1080
vissa skidor kan ioförsig vara mer stabila än andra, vilka ger en grym kontroll i luften. men du åker ju så mycket bättre med ett par dyrare skidor eller du lär dig ju inte mera trick för att du har dyra skider-!

Salomon 540 vs. 1080
bello suger, har sjäölv ett par 540. rukar åka runt o glida med de i parken, pisten och offpist. funkar ganska bra överallt om man brryr sig om åkninngen inte om skidora. man behöver ju inte va så rädd om skidorna om man köper ett par 540 som är liote billigare heller!

Tillbaka
Topp