salomon bbr?

en250

Ny medlem
salomon bbr?
Tjena!
Dom gamla skidorna och pjäxorna börjar bli rätt slut, och börjar växa ifrån det också! Körde en k2 twintip skida, och en salomon ''jibber'' pjäxa, men har i princip bara kört pist.

Nu har jag börjat kolla efter riktiga grejer, vill inte ha twintip och liknande längre. Så idag var jag iväg och köpte ett par k2 pinnacle 110 pjäxor, värmde dom och nu sitter dom otroligt skönt och stadigt, riktigt nöjd!

Nu till frågan om skidor, har hört mycket bra om salomon bbr :D Brorsan var i bad gastein och testade ett par och han sa det var bland dom bästa skidor han åkt på, därför är jag nu sugen på kanske bbr 9.0 eller 8.9 :)

Någon som har mer erfarenhet av dessa skidor, kanske till och med kör på ett par nu? Hur passar dom tillsammans med mina pinnacle?
Annars har jag tittat lite åt head supershape magnum och k2 amp stryker rox.

mvh en250

salomon bbr?
Passar bra för en glidare, passar mindre bra för en aktiv åkare.
Dåligt isgrepp. Bra in i sväng, sen dör de.
Bra skidor att ha när man åker med barn...

salomon bbr?
Jag åker mycket aktivt i förhållande till gemene man men tycker inte att de är så trista som PhatFred beskriver dem, åker själv på 8.9 och är svinnöjd! Visserligen är det inget man vill kötta på med i riktigt höga farter men som allroundskida tycker jag de funkar utmärkt. Kör med K2 Spine 130 och kan tycka att de var mer lämpade för min tidigare pjäxa med lägre flex(100). Då 130-flexet ger mig mer utrymme att trycka till ordentligt och så dör de lite som ovan beskrivit. Men ett skjut ut i ur svängen i en något sånär välpreparerad pist tycker jag absolut att man får!

I övrigt också fantastiska offpistegenskaper med tanke på den smala midjan och vad de presterar i pist!

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp