Salomon Crossmax 8.9; lämpliga för offpist?

grebyn

Ny medlem
Hej

Jag har ett par Salomon Crossmax 8.9 årsmodell 02-03 (tror jag). Det jag undrar är hur bra de här skidorna är. Funkar dem att åka med om jag ska köra riktig offpist? Jag är en bra piståkare med lite mindre erfarenhet av riktig offpist/puderåkning. Tycker ni att det är dags för ett par nya skidor mer inriktade på offpist? isåfall vad?

Ett par lite större skidor skulle nog lämpa sig avsevärt mycket bättre utanför pistmaskinens onda spår. Ett par runt 90-95 i midjan och lagom långa så har du ett par som klarar de flesta dagarna.
Själv har jag ett par fjolårs bandit 3:or som offpistplank som jag är mer än nöjd med.

Jag har ett par Crossmax pilot 10.. mycket lik skida.. den fungkar bra i offåisten... kanske inte den ultimata... har bytt upp mig i år till ett par K2 Seth Vicious som jibb och offpist skida.. men kommer aldrig göra av mig med crossmaxen bästa pistskidan.

Men om du inte är nöjd med offpisten med dina crossmax, kan du ju bakmontera dem... inte vet jag, men skulle tro att det fungkar!

Tillbaka
Topp