Hugojarnland
Medlem
Salomon Dumont eller K2 king fujas?
Ja nu skulle jag vilja ha lite hjälp med skid val, Salomon Dumont eller K2 King fujas?
Tack på förhand =)
Tack på förhand =)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men det finns väl ändå väääldigt många skidor som är bättre för pist och offpist än just Kung Fujas? ;-)J-rockner sa:Om du åker mycket offpist och pist så kör du på Kung fujas.
Tänkte typ precis som du gjorde när jag jag skulle handla skidor inför denna säsong, och jag valde att köpa Kung Fujas. För att jag ville ha en skida som är lite bredare än en typisk parkskida, men inte för bred för den får inte bli klumpig i hoppen. Ville inte ha skidor med rocker heller för det funkar nog inte i hårda parkhopp. Jag ville även att den skulle funka i pisten och i offpisten på alla sorters snö, den är dock i smalaste laget när det har kommit ny snö.Hugo93 sa:Okej tack för info =)
Det är ett svårtval för mig för att jag åker mer och mer i parken, vill det också. Men jag gillar också att åka pist och offpist för att det är det jag är bra på, men jag vill bli bättre i parken.
Hur är Dumont i pisten? Är den ostabil i höga farter och så eller?