Jag förstår. Då har jag missuppfattat det någotMountain_Man sa:@Cbez
Trist ... men det är just i gåläget som Guardian/Tracker tycks gå sönder. Men sannolikt är det så att själva "utmattningen" av rören sker när bindningen pressas ned i åkläge utan att tådelen är rensad från snö. Det är intressant att höra om du alltid varit noggrann att rensa innan du tryckt i åkläget, har du det så faller ju den här teorin ...
/MM
Äsch, går det så går det, väntar på mina från samma ställe, 1500 pistoler är ju ett bra pris för en bindning oavsett !Hawk100 sa:Inte vad man ville läsa när UPS just varit och knackat på med ett par nya Guaridian för leverans från epictv.....
Samma ? Epictv har dem för 1500 kr för Guardian 16, 1200 för 13 och du slipper göra nya hålCbez sa:Jag förstår. Då har jag missuppfattat det någotMountain_Man sa:@Cbez
Trist ... men det är just i gåläget som Guardian/Tracker tycks gå sönder. Men sannolikt är det så att själva "utmattningen" av rören sker när bindningen pressas ned i åkläge utan att tådelen är rensad från snö. Det är intressant att höra om du alltid varit noggrann att rensa innan du tryckt i åkläget, har du det så faller ju den här teorin ...
/MM
Jag köpte dem begagnade till förra säsongen och kan därför inte säga något om tidigare användning, men de få gånger jag använt gåläget har jag alltid varit noggrann med att rensa bort snön. Nu har de några år på nacken och är av första generationen, så du behöver nog inte vara orolig
@Hawk100. De har för övrigt två års garanti så även om det suger att bli fast ute på fjället om de mot förmodan går sönder så lär du få ett par nya, alternativt pengarna tillbaka!
Själv funderar jag på vad jag ska köpa som nästa bindning. Känner mig efter lite googlande tveksam till rambindningar av alla dess former. Men de är ju rätt praktiska på många sätt...
Glappa är de från början, men går att åka i. Det som gör att en rambindning knäcks av är inget man löser inom utveckling av rambindningar. De knäcks i alla fall pga. dess funktionssätt (chassit mellan tå- och häldelen tål inte ojämnheter mellan skidan och ramen i bindningen). Salomon shift knäcks inte pga. sitt funktionssätt och samtidigt ska ge alpinbindninges funktion.Tottek sa:Någon som vet om problemet med glapp o att dom knäcks e löst på nyare bindningar??