Salomon L10

Salomon L10
85% park 10% pist och 5% ofpist kan även säga att jag åker på K2 silencer 2010 och är medelbra åkare anledningen till att jag får välja är att marker 11.0 bindningen som ingick var borta så jag får antingen den dyrare salomon bindningen eller så tar dom hem en ny marker 11.0 på ca 1 vecka

Senast ändrad:
Salomon L10
Markers enklare bindningar är inget vidare (läs skräp) ... om du är en medelåkare och inte väger mer än 50-60 kg tror jag Salomon L10 är helt OK och ett betydligt bättre alternativ.

/MM

Salomon L10
LudvigKleman sa:
ok jag är 178 cm lång och väger 62 kg och tycker att enligt dig låter L10:an helt ok har jag förstått rätt
Både den här bindningen och Marker M.11 är OK bindningar om man är nybörjare, lätt och åker väldigt snällt.
Att åka park eller friåka med är de inte avsedda för, och håller inte heller för det.
Gå på en Marker griffon, Salomon STH12 eller Look PX12 istället så får du bra grejjer som är avsedda för att ha kul med.

Salomon L10
Håller med Nojlas. Du är stor för din ålder och blir väl sannolikt både större och bättre skidåkare de närmaste åren. Gå på en rejäl bindning som någon av dem Nojlas rekommenderar.

/MM

Salomon L10
Den här säsongen blir det bara 1 veckas åkande till och nästa säsong är det dags för nya skidor är det värt att köpa en bättre nu eller vänta och köpa en bättre till dom nya efterssom jag får L10 gratis?

Salomon L10
LudvigKleman sa:
Den här säsongen blir det bara 1 veckas åkande till och nästa säsong är det dags för nya skidor är det värt att köpa en bättre nu eller vänta och köpa en bättre till dom nya efterssom jag får L10 gratis?
Köp de lagg du tänkt köpa nästa år redan nu, men rätt bindningar. Du får dem till mkt mkt bra pris och får åka på riktiga grejjer med en säker och högpresterande bindning direkt.

Tillbaka
Topp