Salomon Lord 08/09

• Trådstartare Trådstartare Nkz
  • Start datum Start datum

Nkz

Ny medlem
Salomon Lord 08/09
Hej!

Jag är på jakt efter ett par salomon lord från förra året, dvs 08/09 och behöver hjälp med vart man kan hitta dem, outlets osv. Längden jag är ute efter är 169cm och jag har tittat på ebay, sport-conrad mm.Sen undrar jag även om det är någon skillnad på årets modell, förutom grafiken ?

tacksam för snabba svar!

Salomon Lord 08/09
Jag hoppas att skidorna är en gåva, för annars är du ute och cyklar.

Salomon Lord 08/09
ifall du är samma person som i denna tråd: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=53904
så låter 169 cm konstigt,
det är vad en lättare eller extremt långsamt åkande person som inte åker offpist skulle välja.
Jag är nästan exakt lika "stor" och skulle aldrig under några som helst omständigheter fundera på ett par 169 Lord den kommer inte vara allround utan bara rätt dålig på allt, det är ingen pistskida och den kommer vara väldigt liten för offpist.

Senast ändrad:
Salomon Lord 08/09
hm ok, den har ju dock fått väldigt bra kritik , och ska vara en allround skida som funkar bra i pist och offpist? Men det skulle vara trevligt att veta vad du grundar dina EXTREMT dåliga tankar om lord på ? egna erfarenheter ? och vilken skida skulle DU rekomendera?

Salomon Lord 08/09
finns många skidor som fått bra kritik betyder ju inte att de passar varken mig eller dig.

har inte sagt extremt dåliga ord om Lord utan om idén med 169cm Lord för någon med min och din vikt det är helt enkelt en liten fjuttskida.

Jag skulle en rekommendera en skida som du gillar, inte en som fått bra kritik eller som är billig på sport conrad men det är min åsikt.

Salomon Lord 08/09
Hörde att dem i alla fall var helt slut hos Salomon i Sverige i våras men det
är ju om någon butik fortfarande har kvar några.
Dem ska vara väldigt populära som telemarkskidor.

Salomon Lord 08/09
Varför vill du åka på så små skidor? Vill du åka en skida väldigt kort så släng ett öga på icelantic, deras filosofi var väl att skidorna skulle åkas korta även om dom nu för tiden har lite normalare längder.

Salomon Lord 08/09
ok! de kanske är i kortaste laget, jag åkte dock på ett par atomic deviant i den längden och dem kändes bra längd mässigt. Men 177cm då ? är jag helt ute och cyklar även där ? Skidan ska förövrigt användas till allroundåkning i åre.

Snödjup

Tillbaka
Topp