salomon, nitro el burton saker?

the_messer

Ny medlem
tittat en väldans massa efter bräda nu o kommit fram till att nått av följande borde passa. Har ju hört från alla att burton sakerna är shyssta. Dock ingen riktig aning hur Salomon och nitro är så tänkte kolla här med er kunniga vad ni vet om de. Framförallt intresserad av ifall nån kört salomon Patrol brädan eller testat salomon o nitro bindningarna. Boots känns som man mer få gå på vilka som sitter shysst.

Är cirka 1.90. 85 kg. 45-46 i skor. Åker mest pist o off pist fast ska ju även gå att hoppa i alla fall lite med brädan.

Bräda:
Burton: Baron eller Royale låtar dock åt baron som är bredare
Salomon: Patrol eller Link även är åt patrol som är bredare
Nitro: är de de Naturals och Pantera som känns som skulle passa. Dock möjligt att de inte är tillräckligt breda.

Bindning:
Burton: Cartel eller mission
Salomon: SPX 44
Nitro: Black hawk eller eventuellt raptor

Boots:
Burton: Ruler elle rHail
Salomon: F22
Nitro: Team

Tjo

Jag är inte så superbäst på dedära med va man ska ha, men håller på att fixa bräda till polaren min som är 1.89 och 45 på skorna.

Vi funderade på baronen el custom, fast va inne på junkyard och snackade med dom. Då tipsade dom om Nitro Resistance,
Det finns även som paket pris på junkyard.se så man kan komma över det för 5299:- med bindning. en skön sådan.

Bara tipsa :) , Baronen är nog ritkgti skön annars.

Lycka till /SIMon

Jag skulle köra på Baron med Cartel bindningarna! Mission är för mjuk för dej, å eftersom du kör mer i pist och offpist än vad du kör i parken så bör du ha lite hårdare bindning.
Royale e för smal för dej, mission e för mjuk.
Bäst e väll att köpa dessa från Tyskland eller på ebay.com. www.hot-zone.com e bra, där kan du köpa burton å spara några hundringar

lycke till /sandgren

excusi moi but Burton hail skor om du ska åka pist och offpist.. det e väl parkskor???
den bästa brädan världen har skådat om man ska åka pist /offpist är extrem enlight..
skönare offpist bräda har man inte skådat.. sätt på ett par hårda bindningar så blir det inte bättre..

good luck/Anton

Enlight.. har du kört en Burton bräda nångång? inte för att jag kan något om extrem.. men är enlight tillräkligt bred för ett par 46!? ja håller me dej om bootsen, kör på Ruler, den e go.
Å Cartellen e helt klart lagom hård! Man kan ju inte köra på C60 om man vill hoppa lite också

För det första är Salomons brädor dåliga.
Fungerar i en månad.
Och för det andra och det viktigaste ska man hålla sig borta från Salomon.
Dom suger ut tredje världen och har dokumenterats när de använder barnarbete.

Visserligen är Burton dyrare men det är bättre och ärligare saker.

tycker salomon har bra kvalite på deras grejer har haft många brädor som hållt längre än en månad.

har du nån länk eller nått som visar att dom sysslar med barnarbete

Men shit hörni, kom inte av er å börja bråka nu.
Säg vilka grejor han ska köra på istället och varför. =) de e väll ändå därför han skrev inlägget..

Brorsan sässongade i Frankrike förra vintern, nåra veckor innan han stack upp köpte han sej en Burton Uninc, precis en sån som jag kör på nu. Hans pajjade efter inte alls lång tid, nåra veckor bara. Likadant för hans polare som körde på en Burton Jussi, han pajjade även sina Burton P1 bindningar som var från -04. Men jag tycker ändå man ska köra på Burton eftersom dom gör helt klart de bästa prylarna, å när nått går sönder får man nytt nästan DIREKT! Även du bara pajjar en rem på bindningen så får du ny bara du skickar den till Burton.

Mina polare som kört/kör Salomon har inte knäckt någon bräda alls, men de har inte vart nöjda med vad dom presterar i backen.. Därför har de flesta av dem bytt till Burton nu.

Nitro är jag inte speciellt insatt i så där håller jag bara tyst =)

jag tycker fortfarande att Baron, Cartel och Ruler är ett utmärkt val! =)

/Sandgren

Tillbaka
Topp