Salomon Quest Pro i alpinbindning/ersättningssulor

Carl1

Ny medlem
Hej,

Har testat Salomon Quest Pro i butik och funnit dem grymt sköna. Tänkt att ersätta mina gamla trötta Salomon X-Wave 10. Kör mest liftburen offpist med enstaka turer, det senare dock tänkt att ökas. Har några par skidor med både alpin- och turbindningar (Diamir Fritschi Freeride Pro) och önskar ett par pjäxor som funkar i båda typerna av bindningar. "Problemet" med Quest Pro är att det i grundutförandet primärt är en touring-pjäxa, dvs sulan är inte gjort för att passa i alpinbindning. Det skall dock vara möjligt byta ut sulan mot en "alpinsula" så att den funkar bättre i alpinbindningar, det har jag konstaterat i flera forumtrådar på nätet. Min undran blir då:

1. Är det någon som kört Quest Pro i alpinbindning utan att byta sula? Hur har det funkat? Vilken bindning då isf?
2. Är det någon som lyckats hitta ersättningssulor för alpinbruk. Inte ens Salomon i Sverige verkar veta...

Cheers,

/C.

Har inte kört just Quest i alpinbindning men generellt är problemet med touringsulor i alpinbindning att de har för bra grepp i gummit vilket gör att det kanske inte löser ut som det borde göra. Jag har kört mina BD Factor med touringsula i Markers vanliga alpinbindning och det funkar bra tack vare den glidplattan Marker har under tån på sina bindningar.

Good luck!

Dock är Quest sulan mkt hårdare än vad de vanliga randosulorna är.
i har iofs bara haft Quest 14 och 10 hos oss...så är inte helt säker när det kommer till Pro.

Tillbaka
Topp