Salomon Rocker 100 längd

Salomon Rocker 100 längd
Tjenare, tänkte köpa min första bredare skida till säsongen. Det kommer bli en Salomon Rocker 2 100 15/16, jag är 15 år väger 55 kg och är runt 172 lång, jag gillar att hoppa/droppa och småjibba mycket i offpisten, så ska jag välja 170 eller 178, kommer 178an vara för tung och klumpig att åka på?. Eller kommer 170 vara för kort, för jag kommer att växa några cm till. Jag är inte den som tar stora svängar och åker snabbt i offpisten. Jag småjibbar som sagt mest.
Mvh

Salomon Rocker 100 längd
Okej, men om jag ändå växer några cm till och jag vill ha skidorna några säsonger framöver, är det inte bättre då att jag åker en säsong med lite för långa och så blir de bra till kommande säsonger?

Salomon Rocker 100 längd
NoahAbdelkader sa:
Okej, men om jag ändå växer några cm till och jag vill ha skidorna några säsonger framöver, är det inte bättre då att jag åker en säsong med lite för långa och så blir de bra till kommande säsonger?
Jag hade kört på 178 om jag vore du. Du kommer väl troligtvis bli både längre och tyngre och då kommer 178 passa bättre!

Om du köper skidorna på en "skidbutik" så har dem nog bra koll, fråga någon som jobbar där!

Senast ändrad:
Salomon Rocker 100 längd
Tror inte det skulle bli för långt med 178 om vi säger så. Du får tänka att rockern tar bort en rätt stor del av längden på skidan.
Jag har ett par Rocker 108or, i 190cm och de känns nästan en dm kortare än mina 171cm pistskidor. Om du dessutom vet att du kommer växa en bit så borde 178an passa bättre.

Salomon Rocker 100 längd
Lägger en till röst på 178 ffa mtp att du kommer växa och bli tyngre. Skidan åks rätt kort mtp tapern men är också rätt styv under foten så du skulle säkert klara dig även på den kortare men tycker ändå att 178 blir bäst till dig.

//Jens, tech-rep Salomon/Atomic

Tillbaka
Topp