Salomon Rocker 2 100

K1wi

Medlem
Salomon Rocker 2 100
Tja!

Tänkte inskaffa denna skida men vill först höra om det är någon som kört med denna eller har hört något om hur den är.

Tydligen ska den vara bra på "hela berget" och det är väl något sådant jag söker. Jag är inte så seriös att jag köper tre olika skidor för park, puder och pist, nöjer mig med en som är medelbra på allt.

Så vad tror ni, är denna skida något att ha?

Mvh

Salomon Rocker 2 100
Tycker att du saknar en del info i din fråga.

Hur lång är du, hur mkt väger du, lekfull åkstil eller mera charge, vad har du åkt på tidigare, var åker du mest osv..

Ger mig på en liten rekommendation ändå.. Skidorna i sig är väldigt lekfulla och för åkning i svenska förhållanden så tycker jag att de skulle funka bra till det mesta. Åker du till alperna, så kan jag tycka att R2 108 är att föredra då de gör sig bättre i djupare snö. Prioriterar du parken framför offpisten så väljer du 100 ist för 108 och är prioriteringen omvänd så väljer du 108.

//jens, tech-rep salomon

Salomon Rocker 2 100
//Snej
173cm, 70 kg. Åkt i svenska fjällen och är där jag kommer hålla mig. Är dock mer puder än parkåkare. Är väl både lekfull och gillar fart!

Du tror inte 108 blir lite för klumpiga i pisten då? Är som sagt inte så jättestor.

Tackar för svaret.

Senast ändrad:
Salomon Rocker 2 100
K1wi sa:
//Snej
173cm, 70 kg. Åkt i svenska fjällen och är där jag kommer hålla mig. Är dock mer puder än parkåkare. Är väl både lekfull och gillar fart!

Du tror inte 108 blir lite för klumpiga i pisten då? Är som sagt inte så jättestor.

Tackar för svaret.
Är själv 172/60 så ingen jätte jag heller. Skulle själv välja 182 108 om jag skulle ha en skida i Sverige, men kan absolut se att du lika gärna kan välja 186 100. Tycker inte att du ska gå kortare än så, men vilken längd funderar du över? 100 kommer vara bättre de hårda dagarna i pist och park. 108 kommer vara bäst de mjuka dagarna. Välj efter vad du prioriterar, båda kommer fungera kalas.

//jens

Salomon Rocker 2 100
snej sa:
K1wi sa:
//Snej

Tackar för svaret.
Är själv 172/60 så ingen jätte jag heller. Skulle själv välja 182 108 om jag skulle ha en skida i Sverige, men kan absolut se att du lika gärna kan välja 186 100. Tycker inte att du ska gå kortare än så, men vilken längd funderar du över? 100 kommer vara bättre de hårda dagarna i pist och park. 108 kommer vara bäst de mjuka dagarna. Välj efter vad du prioriterar, båda kommer fungera kalas.

//jens
Tänkte köra på 186 cm.

Yes, ska fundera lite och höra vad dom säger i någon butik. Tack återigen.

Salomon Rocker 2 100
Funderar lite på en lekfull Sverigeskida som komplement till mina Opinion och Rocker 2 100 ligger bra till. Hur är dom i pist? Vill ha mer lek och poppighet, bra energi tillbaka när man carvar. Är ingen parkåkare direkt men kanske lyckas lära mig 3:or någon gång...
Annat jag funderat på är Sickday 95, Soulrider och Shreditor 102. Men det finns ju rätt många att välja på. Förhoppningsvis kan jag testa lite på teshelgen i Lindvallen

Salomon Rocker 2 100
DrJ sa:
Funderar lite på en lekfull Sverigeskida som komplement till mina Opinion och Rocker 2 100 ligger bra till. Hur är dom i pist? Vill ha mer lek och poppighet, bra energi tillbaka när man carvar. Är ingen parkåkare direkt men kanske lyckas lära mig 3:or någon gång...
Annat jag funderat på är Sickday 95, Soulrider och Shreditor 102. Men det finns ju rätt många att välja på. Förhoppningsvis kan jag testa lite på teshelgen i Lindvallen
Tycker absolut att det är en skida du ska testa om du har möjlighet. Om du inte kommer åt den i Sälen och råkar bo i/i närheten av Sthlm så får du höra av dig. Jag kommer ha 4 par demoskidor för utlåning och däribland 186 cm R2 100.

//Jens, tech-rep Salomon

Salomon Rocker 2 100
snej sa:
DrJ sa:
Tycker absolut att det är en skida du ska testa om du har möjlighet. Om du inte kommer åt den i Sälen och råkar bo i/i närheten av Sthlm så får du höra av dig. Jag kommer ha 4 par demoskidor för utlåning och däribland 186 cm R2 100.

//Jens, tech-rep Salomon
Kanon! Bor i Stockholm så då borde jag kunna testa! Om det kommer någon snö.

Tillbaka
Topp