Salomon Rocker 2
+1Hasse_Lindborg sa:Och vad får du ut av att han flexar de? Du har ju ingen aning hur mycket han trycket med mera med mera...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+1Hasse_Lindborg sa:Och vad får du ut av att han flexar de? Du har ju ingen aning hur mycket han trycket med mera med mera...
För att det inte finns någon norm kanske? Med andra ord samma som med pjäxor..Blide sa:Varför anges inte någon form av flex index ihop med skidorna tro...
Det där tänkte jag också fråga! Mina Boomerang har lite av samma idéer med taper och early rise. Jag tror dock att jag kommer att vänta lite med det tills jag testat dem lite mer i olika snötyper.The_teo sa:Vad tror ni om att runda av stalkanterna pa samma stallen pa ett par som inte ar rocker2, skulle det fungera likadant med smearningen?
FriFlyts skidtest har haft standardiserade flexmätningar i fyra-fem år. I min mening det enda riktiga skidtestet i skidtidningar. Riktigt bra genomfört.Hasse_Lindborg sa:För att det inte finns någon norm kanske? Med andra ord samma som med pjäxor..Blide sa:Varför anges inte någon form av flex index ihop med skidorna tro...

Ja, nästan lika snygga som ett par gula X-Scream!Mountain_Man sa:Jag blir för första gången på många många år sugen på ett par Salomonlagg ... helt grymt snygga och verkar ju vara i allra högsta grad kompetenta även i horisontellt läge! Ett par 192 or är tillagda på önskelistan till tomten!
@mkallström
Tror nog inte det är Tysken ... :lol:
/MM
Bent Chetler 182 cm 140/123/134.... Mmmmm vilka två skidor tillverkas i samma fabrik???Glisseur sa:192, jepp. Mått och längder:
192 cm 144-122-134
184 cm 142-122-132
180 cm 139-115-129
170 cm 137-115-127
Årets Bent chetler har måtten 142-123-134 i längden 183Hasse_Lindborg sa:Bent Chetler 182 cm 140/123/134.... Mmmmm vilka två skidor tillverkas i samma fabrik???Glisseur sa:192, jepp. Mått och längder:
192 cm 144-122-134
184 cm 142-122-132
180 cm 139-115-129
170 cm 137-115-127![]()
Vad bra, jag anmäler mig omgående till att smiska dem i pisten så mycket jag bara kan under v.5. Om det nu skulle vara så att ni inte orkar testa dem självaGlisseur sa:Dags att visa upp skönheterna i all sin glans:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/bac6c25b4e46b2ec7faadce2c4b85bbd.jpg[/url]
Vid en första anblick så ser skidorna väldigt imponerande ut. Rocker, sidoskärning och det mesta ser genomtänkt och riktigt bra ut. Nosen ser smearig och skön ut. Enda minuset på förhand är längden, 184 känns i kortaste laget för en feting med 122 mm midja, lägg på en decimeter och jag hade hoppat jämfota av glädje. Flexen? 7,5. Typ. Vad vet jag, dom är varken bänghårda eller mjuka som kokt spagetti. Dom känns, eh ... bra.
Det är väl synd att säga att jag hunnit testa skidorna ordentligt, snöläget i Åre lämnar ju en del att önska om man säger så... Men skidorna känns extremt smidiga, lätta att komma in i sväng med och till och med en jibbanalfabet som jag kan faktiskt få till lite sköna smears på platten utan speciellt mycket insats. Dom få pudersvängar jag lyckats få till visar på en skida som flyter som en dröm redan vid låg fart, dessutom är dom sjukt enkla att slida i sidled med om man vill. Hur skidorna reagerar på riktig köttåkning, varierat skitföre och dropp återstår att se.
Mest imponerande är däremot att den känns riktigt stabil på hårt före, imponerande med tanken på längden, rockern och att dom inte är direkt stenhårda. Greppet är riktigt, riktigt bra. Ok, att skidorna är nya och har bra kanter men det är inte många skidor i den här bredden som man inte skiter knäck med i en traditionell Årepist.
Kort och gott, Salomon har något grymt på gång. Lägg på en decimeter nu också bara...
När du besrkriver dig sj, den åkning du kan och vad du tänker använda skidan till så tänker iaf jag 184cm funkar bra. Det är en fint flexande skida så 192 kan nog bli lite väl om du vill ha det lekfullt.melomaniac sa:Sjukt sugen på dessa lagg till nästa säsong men funderar på längd man bör gå på.
Själv är jag 174 och väger 80kg och ser mig själv som en ganska duktig åkare i pisten men kass offpist men är verkligen nått jag vill bli bättre på.
Är själv inne på att skaffa dom som är 192 men är som sagt helt nollad på vad som gäller.
Ska funka bra som allrounc och helst rätt lekfull så man kan köra lite tricks när man känner för det.
Det optimala hade väl vart att testa rocker 2'orna i båda längderna på en testdag men känns rätt svårt.
+2?PNyberg sa:När du besrkriver dig sj, den åkning du kan och vad du tänker använda skidan till så tänker iaf jag 184cm funkar bra. Det är en fint flexande skida så 192 kan nog bli lite väl om du vill ha det lekfullt.melomaniac sa:Sjukt sugen på dessa lagg till nästa säsong men funderar på längd man bör gå på.
Själv är jag 174 och väger 80kg och ser mig själv som en ganska duktig åkare i pisten men kass offpist men är verkligen nått jag vill bli bättre på.
Är själv inne på att skaffa dom som är 192 men är som sagt helt nollad på vad som gäller.
Ska funka bra som allrounc och helst rätt lekfull så man kan köra lite tricks när man känner för det.
Det optimala hade väl vart att testa rocker 2'orna i båda längderna på en testdag men känns rätt svårt.
Just my 2cents..
var hitta du ett par? Letar själv efter dom.Duffis sa:Prylbög är man och det dreglas lite när man kolla i katalogen. Som tur är så behöver jag inte dregla så mycket i katalogen över Rocker2an för om mindre än 1 månad så kan jag lukta och slicka på den![]()
Typ mitt mellan bakre strecket och boot center. Spelar nog inte så stor roll egentligen men vill inte för långt fram heller känns redan som man har en massa skida bakom sig så.NATIVE sa:Har du bestämt dig för monteringspunkt? Isf var o varför? /Spekulant
Litt back from the dead, men likevel.burgars sa:Det där tänkte jag också fråga! Mina Boomerang har lite av samma idéer med taper och early rise. Jag tror dock att jag kommer att vänta lite med det tills jag testat dem lite mer i olika snötyper.The_teo sa:Vad tror ni om att runda av stalkanterna pa samma stallen pa ett par som inte ar rocker2, skulle det fungera likadant med smearningen?
Detta kan ju bli det nya på alla 5-punktsskärningsskidor med early rise! Egen de-tuning alltså. Mina skidor har redan en viss de-tuning i spetsarna men den skulle säkert kunna vara större.
Det där säger väl inte så mkt om skidorna direkt. Tror att Henke hade kunnat göra detsamma med 2m långa 2tum4 under fötterna.sebastianolivecrona sa:
Här är lite kött på benen för er som tvekar för att skaffa sig ett par R2'or. Jag tvekade inte.
vad menar du? kan henke kan val fan jag. det ar ju skidorna som gor det...?PNyberg sa:Det där säger väl inte så mkt om skidorna direkt. Tror att Henke hade kunnat göra detsamma med 2m långa 2tum4 under fötterna.sebastianolivecrona sa:
Här är lite kött på benen för er som tvekar för att skaffa sig ett par R2'or. Jag tvekade inte.
Så du kommer köra på Rocker2 i vinter alltså :PLee-nus sa:vad menar du? kan henke kan val fan jag. det ar ju skidorna som gor det...?PNyberg sa:Det där säger väl inte så mkt om skidorna direkt. Tror att Henke hade kunnat göra detsamma med 2m långa 2tum4 under fötterna.sebastianolivecrona sa: