Salomon s711?

Rydellen

Ny medlem
Salomon s711?
Någon som vet nåt om dessa bidningar? Är dessa alldeles för höga för att köra park med? 3.3cm höga... Snabba svar uppskattas. Har du testat dem skriv direkt

Emil

Salomon s711?
hade s710 till mina 150cm långa 720 modell 01-02 det väll ingen höjdar bindning direkt, hur mycket väger du??

vet inte om s711 men antar att den e liknande

Senast ändrad:
Salomon s711?
hmpf....skäms lite. Men är som sagt GRÖN på skidor så har dålig koll. Därför jag skriver en massa nybörjartrådar. Sry för det ,D
Vad ska man köra för bindningar i park? Lätta är väl en förutsättning, men i övrigt?
Jag kommer nog satsa på nya jobbskidor så man får bindnigar som passar både skida och pjäxa perfekt. Lite lurigt att köpa begagnade saker om man inte har full koll.

Salomon s711?
om du satsar på jibb totalt så ska du ha look!.. perfekta jibb bindningar som alldrig tjuvlöser som vissa andra märken....

nått du absoulut inte ska ha är iallafall Marker!

Salomon s711?
Skit i vad det är för märke! Salomon, Tyrolia, Look och Marker funkar allihopa helt ok. Men det ska vara en "bättre" modell. Typ Salomon 912-914. Marker comp free 14 osv. En bindning får man lägga 2000 pix eller uppåt på för att få ngt som funkar i längden.

Salomon s711?
Ok! VÄrt att slanta upp då. Ska köpa Gotama imorgon med Marker 18 bindning på som är deras "top of the line" så det bör funka. Men bör även satsa på en bättre bindning för mina parkskidor asså? Killen säger att han väger 83 och har kört på dessa utan problem....hmm man kan ju undra.

Salomon s711?
Marker M18 är väl DIN 8-18? Börja med att köra med dom på 8 ifall du är nybörjare.
Har aldrig prövat markers.. Men förhoppningsvis är det inte för hårt, med den lägsta inställningen...

Var rädd om knäna.

Tillbaka
Topp