Officerider
Ny medlem
Salomon Shogun 09/10-Info?
Som rubriken lyder:
Någon som har info om Salomons Shogun 09/10?
Bilder, fakta mm.
Någon som har info om Salomons Shogun 09/10?
Bilder, fakta mm.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
exakt vad jag sagt själv, fanns den i ca 115 skulle jag aldrig behöva en annan skida!Harlaut sa:Jag är också sjukt nöjd med min shogun skida..
En lekfull skid som aldrig bangar på nått!!
Vågar du bjuda upp till dans så tackar den aldrig nej.
Så länge du inte ska göra säsong i Mt Baker och bara åka en halv meter puder varje dag är de här den bästa skida du kan ha!!
är du där hela säsongen skulle jag önska att de fanns en shogun med 115midja å rocker tal!
peace
191:an av shogun? det är den jag kör!Carled sa:Det ska med andra ord bli jäkligt spännande att se hur hur Cody och Kaj utformat "El Director" till nästa år! Om den inte är för plankig och ohanterlig är jag beredd att slå till direkt... Risken är bara att längden och styvheten gör den till en comp-only skida för oss mindre åkare.
BTW, någon som åkt 191-längden och kan berätta hur den är? Den är ju betydligt styvare än de kortare längderna.
Kan bara instämma, en riktigt skoj skida som funkar till mycket, dock är jag lite för tung för att den ska vara riktigt fartstabil ( 95 kg ) Men den funkar kanon för mig som allroundskida o ligga smöra medLee-nus sa:exakt vad jag sagt själv, fanns den i ca 115 skulle jag aldrig behöva en annan skida!Harlaut sa:Jag är också sjukt nöjd med min shogun skida..
En lekfull skid som aldrig bangar på nått!!
Vågar du bjuda upp till dans så tackar den aldrig nej.
Så länge du inte ska göra säsong i Mt Baker och bara åka en halv meter puder varje dag är de här den bästa skida du kan ha!!
är du där hela säsongen skulle jag önska att de fanns en shogun med 115midja å rocker tal!
peace
tveklöst 191 om jag var du. kör på samma själv!Addicted sa:För mig som är 185 cm, vad ska man köra på 182 elr 191cm?
Tacksam för svar!
Okej, Det blir inte för långt med 191 då?Lee-nus sa:tveklöst 191 om jag var du. kör på samma själv!Addicted sa:För mig som är 185 cm, vad ska man köra på 182 elr 191cm?
Tacksam för svar!
den är alldeles utmärkt åt mig. väger 78 kg.Addicted sa:Okej, Det blir inte för långt med 191 då?Lee-nus sa:tveklöst 191 om jag var du. kör på samma själv!Addicted sa:För mig som är 185 cm, vad ska man köra på 182 elr 191cm?
Tacksam för svar!
var dock uppmärksam på att den är styvare, som carled påpekade. inte våldsamt, men styvare är den. fortfarande grym skida i alla möjliga fören utom det riktigt djupa...Addicted sa:Då blir det att köra på 191!Tack för snabba svar.
okej, jag förstår men så himla styva kan det väl inte skilja mellan dem?elr? för mig som inte väger så mycket så kanske det skulle vara bättre med ett par 3 cm kortare?(182:orna altså)Lee-nus sa:var dock uppmärksam på att den är styvare, som carled påpekade. inte våldsamt, men styvare är den. fortfarande grym skida i alla möjliga fören utom det riktigt djupa...Addicted sa:Då blir det att köra på 191!Tack för snabba svar.![]()
vad väger du då? väger du inte under 70 skulle jag nog välja 191 oavsett, roligare skida helt enkelt, framför allt utanför pisten.Addicted sa:okej, jag förstår men så himla styva kan det väl inte skilja mellan dem?elr? för mig som inte väger så mycket så kanske det skulle vara bättre med ett par 3 cm kortare?(182:orna altså)Lee-nus sa:var dock uppmärksam på att den är styvare, som carled påpekade. inte våldsamt, men styvare är den. fortfarande grym skida i alla möjliga fören utom det riktigt djupa...Addicted sa:Då blir det att köra på 191!Tack för snabba svar.![]()
![]()
Jag väger 67. Men eftersom att jag inte är fullvuxen än så kanske jag skulle satsa på ett par 191:or.Lee-nus sa:vad väger du då? väger du inte under 70 skulle jag nog välja 191 oavsett, roligare skida helt enkelt, framför allt utanför pisten.Addicted sa:okej, jag förstår men så himla styva kan det väl inte skilja mellan dem?elr? för mig som inte väger så mycket så kanske det skulle vara bättre med ett par 3 cm kortare?(182:orna altså)Lee-nus sa:var dock uppmärksam på att den är styvare, som carled påpekade. inte våldsamt, men styvare är den. fortfarande grym skida i alla möjliga fören utom det riktigt djupa...![]()
![]()