Salomon Suspect VS Atomic punx

iSimon

Medlem
Jag har tänkt köpa nytt och står mellan Suspect och punx. Vet att Suspect ska vara sjukt bra, men punx passar min plånbok lite bättre och verkar vara riktigt schysst. Vilken är bästa valet? är det värt att lägga lite mer på suspecten?

Om du har tur så finns Suspecten i din längd på sport conrad, där får dom dom ink bindning för typ 3500-4000kronor.
Dock är den slut i 181 vet jag.

Salomon suspect VS Atomic punx = Super hård VS Super mjuk

Tänk mer på vad det är för slags skida du vill ha istället för vad plånboken säger, i alla fall när det gäller dom här 2, för det är riktigt stor skillnad i flexet!

fredens

Hmmm kommer bli svårt. Vill ju ändå ha en skida som ger ed sig lite när man poppar ifrån. En styv skida är kanske bättre valet då

V-InDahl sa:
Folk har skrivit här på FR att stålkanterna är riktigt värdelösa på Punxen..
dom ÄR dom sämsta du kna hitta på marknaden. ca 15 sprickor på mina efter 1 v användning. dock sjukt sköna skidor.

Senast ändrad:
iSimon sa:
Jag har tänkt köpa nytt och står mellan Suspect och punx. Vet att Suspect ska vara sjukt bra, men punx passar min plånbok lite bättre och verkar vara riktigt schysst. Vilken är bästa valet? är det värt att lägga lite mer på suspecten?
Karlzon91 sa:
Om du har tur så finns Suspecten i din längd på sport conrad, där får dom dom ink bindning för typ 3500-4000kronor.
354€ med frakt och griffons för suspecten på sport-conrad, det blir 3300kr

Förstår inte hur du ska hitta ett par punxs billigare :/

linder sa:
iSimon sa:
Karlzon91 sa:
354€ med frakt och griffons för suspecten på sport-conrad, det blir 3300kr

Förstår inte hur du ska hitta ett par punxs billigare :/
Dock har sport conrad inte min längd :/ Får la bli alpingaraget eller något annat

iSimon sa:
Karlzon91 sa:
Jag mailade iofs och frågade och både punxen i 182 och suspecten i 181 är slut för i år :(
Tack men jag är bara 178 cm så de hade blivit för långt för mig ändå
Säger du att du är dålig på att åka alltså? Polaren åker på 178 och han är 171 ;)
Och jag som är 178 skulle lätt kunna åka på brorsans 181 suspect, så det är inte så farligt, med 3cm längre, (1,5cm på varje sida ungefär)

linder sa:
iSimon sa:
Karlzon91 sa:
Jag mailade iofs och frågade och både punxen i 182 och suspecten i 181 är slut för i år :(
Tack men jag är bara 178 cm så de hade blivit för långt för mig ändå
Säger du att du är dålig på att åka alltså? Polaren åker på 178 och han är 171 ;)
Och jag som är 178 skulle lätt kunna åka på brorsans 181 suspect, så det är inte så farligt, med 3cm längre, (1,5cm på varje sida ungefär)
Det handlar ju faktiskt inte om hur duktig man är utan vad man föredrar för längd.. Jag brukar alltid utgå från att ha så nära min egna längd som möjligt och föredrar i värsta fall lite kortare än min egna längd

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp