Salomon threat-09 + z12ti

Jibbson

Ny medlem
Tja!
Jag är i behov av ett par nya skidor och har kollat på salomon threat-09 med en z12ti bindning som nu finns som ett paket pris hos lännasport för 2995kr. Har sökt runt lite men hittar nästan ingen information om skidorna. Är det någon som har/testat skidorna eller har några andra erfaranheter om dom?

stats:
längd:168cm
vikt:52kg

jag kört pist sedan jag var 3år så jag skulle säga att jag är en erfaren åkare men började också köra lite park förra året och lärde mig typ 360 m.m..
Jag hade tänkt mig skidorna i 161cm för enligt längdkalkylatorn så står det att jag bör ha den längden. Så är det här ett bra paket till ett bra pris? funkar bindingen samt skidorna till mig?
kan ju tillägga att jag tidigare körde på ett par k2 fujative men uppfattade dom som lite för tunga så jag vill gärna testa en lite lättare skida.
Kom gärna med förslag på andra skidor/bindningar som ni tror skulle passa bättre.
(jag åker skidor ca 3-4 veckor /år)

tack på förhand!

Senast ändrad:
Om du menar 08-09 modellen, inte alls bra. jag hade sånna,stålkanten lossna efter några veckor! sköna för övrigt men sjukt dåligt material

Senast ändrad:
mart1n sa:
Om du menar 08-09 modellen, inte alls bra. jag hade sånna,stålkanten lossna efter några veckor! sköna för övrigt men sjukt dåligt material
ok.. låter ju inte så bra.. men berodde det på en crash att dom gick sönder eller var det enbart dålig kvalitet?

Senast ändrad:
Jag har ett par salomon threat och jag är riktigt nöjd med dom. Men jag ska inte säga allt för mycket för jag har endast haft dom en halv säsong. Dom är väldigt lätta och rätt mjuka tycker jag och det är iaf något jag själv trivs med när jag åker både pist och offpist. Hur bra dom är att jibba med har ja inte en aning om.
Lycka till med sökningen efter dom rätta skidorna!
Hare gött

Stoken sa:
Jag har ett par salomon threat och jag är riktigt nöjd med dom. Men jag ska inte säga allt för mycket för jag har endast haft dom en halv säsong. Dom är väldigt lätta och rätt mjuka tycker jag och det är iaf något jag själv trivs med när jag åker både pist och offpist. Hur bra dom är att jibba med har ja inte en aning om.
Hare gött
Tack för svar! är det en z12ti bindning som sitter på dina också?

Jibbson sa:
Stoken sa:
Hare gött
Tack för svar! är det en z12ti bindning som sitter på dina också?
Nej bindningen köptes enskilt. Men jag sökte lite om z12ti på google och det verkar som en helt ok bindning. Fråga runt lite i olika affärer så kommer du nog inom kort finna det du är ute efter =)

KÖP INTE THREAT!!!
mina kussar har sånna men stålkanten gicksönder i fram på BÅDA SKIDORNA!
asså skidorna har helt kass kvalla!
stålkanten lossnade ju liksom helt!?

Pl0PPEN sa:
KÖP INTE THREAT!!!
mina kussar har sånna men stålkanten gicksönder i fram på BÅDA SKIDORNA!
asså skidorna har helt kass kvalla!
stålkanten lossnade ju liksom helt!?
Har hört att det har varit många som har varit med om det... Kanske borde kolla på ett par andra skidor. Någon som har något förslag?

Tillbaka
Topp