Santa Ana 100, Mothertree 105 eller Project 100 W?

FruL

Ny medlem
Ska troligtvis köpa nya skidor nästa år och önskar få lite kommentarer från någon som testat skidorna i rubriken. Ni som äger eller provåkt en eller flera av skidorna, vad tycker ni om dem?

zerode

Aktiv medlem
Extrem gör fantastiska skidor, men testa även Völkl 90eight W om du ändå är i farten, ett litet tips bara

lmk30

Aktiv medlem
zerode sa:
Extrem gör fantastiska skidor, men testa även Völkl 90eight W om du ändå är i farten, ett litet tips bara
Project 100 är en trevlig skida men ganska tung och dämpad. Dock fartstabil och går
igenom det mesta.

Mother tree riktigt bra i uppkört och utanför pisten men är inte riktigt lika vass i en isig pist (vilket inte heller är det tänkta användningsområdet).

98 W är en toppen allroundskida, funkar till det mesta. Kan kännas lite odämpad på hårt underlag men ändå riktigt fartstabil.

Santa Ana har för mycket tip rocker och kort radie för min smak men vet många som gillar den. Är väl mest lekfull och poppig av ovan nämnda.

Beroende lite på din åkstil och smak blir du nog nöjd med vilken som helst av förslagen! Lycka till!

EmmaSjoholm

Ny medlem
Hej! Jag köpte nya skidor nu i vintras och testade alla ovanstående. Det slutade med att jag köpte Nordica Santa Ana 110. Jag tyckte att de andra två var väldigt bra skidor, men lite för hårda för min smak och dom var lite för svåra att jobba med i kortsväng.

Den här säsongen har jag kört med Sanata Ana och dom har fungerat hur bra som helst Dom är tillräckligt mjuka och lekfulla för att köras vart som helst. Men det är i off pisten som dom verkligen visar vad dom går för. Dom går i princip av sig själv i puder och dom är tillräckligt hårda för att gå igenom hinder och byte av underlag.

Lycka till!

EmmaSjoholm

Ny medlem
FruL sa:
EmmaSjoholm sa:
... Det slutade med att jag köpte Nordica Santa Ana 110.
Intressant... Provåkte du 100:an också? Hur stor var skillnaden i pist isf?
Jag har åkt 90 och 110 och jag måste säga att det är förvånansvärt liten skillnad. Dom bredare kräver förståss ganska mycket mer uthållighet i benen men pga. Hur mycket rocker den bredare har, tillsammans med att skidan är så flexibel som den är, så går den att få upp riktigt fint på kant i pisten.

FruL

Ny medlem
Tack för att ni tipsat och tyckt till!
Efter att ha testat Extreme Projekt 100 och Mothertree 105 (fick tyvärr inte chansen att prova Santa Ana) så slog jag till på en nedsatt Mothertree testskida. Hyrde den en dag först och fick mersmak, även om det inte var kärlek direkt. Nu är enda problemet att det är lite långt till nästa gång det är dags att åka..

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp