SAS: Sthlm - Kiruna och två par skidor. Funkar?

nikasp

Medlem
Jag hittade en drös trådar men mest utomlands osv. Jag drar till Kiruna på söndag och måste ta med både slalom- och längdprylar. Helt omöjligt att få i båda skidorna i ett, rymliga fodralet är för kort och det långa för smalt får båda paren... Helt omöjligt att hinna ut på stan och jaga. Kan jag dra ihop dem med remmar till ett paket och tror ni det kommer att kosta extra (och i så fall hur mycket)?

vet inte hurvida man får göra så, det är inte helt omöjligt. men när man ska ta med skidor till åre t.ex. så kostar 200 extra med sas

Svarar mig själv. Packar dem i slalomfodralet. Längdskidorna får sticka ut 30 cm, slår in det som sticker ut i golvfoam. Verkar inte vara OK med två skidor i ett fodral men SAS slipper lös pjäxbag så jag får smöra lite.

Skidor
Varje skidfodral får innehålla skidor, stavar eller en snowboard till en maxvikt av 12 kg. Du får också ta med dig ett par pjäxor eller snowboardskor i en separat pjäxbag samt en hjälm. För att skydda dina skidor erbjuder vi särskilda plastpåsar för dina skidor på flygplatsen för 40 kronor (gratis för Economy Extra/Business). Det är inte möjligt att checka in s k "multiskidfodral".

EDIT: Tack för svar. Skickade in en anmälan att jag ska ha med mig ett skidfodral-kolli på 210x20x20 cm nu.

Senast ändrad:
Med ett fodral hade det inte varit några som helst problem, i praktiken dvs. Vad har du för konstiga fodral som inte kan ta den kombination du har? Längdskidor tar ju ingen som helst plats. Skippa stavarna? Stavar kan man ju alltid hyra för några tior.

Längdskidfodralet är för tight för båda paren och slalomfodralet för kort för längdskidorna men som jag skrev får längdlaggen sticka ut en bit.

Tillbaka
Topp