Säsong 2006 Chamonix/ St Anton

• Trådstartare Trådstartare hv71_84
  • Start datum Start datum
H

hv71_84

Guest
Tjena.

Sitter i en varm svettig verkstad och längtar till pudersnö och afterski.
Vill komma iväg iår då förra året blev lite av en besvikelse.

Sen har man ju kompisar som pluggar och som inte kan åka med.

Har kikat på lägenheter i chamonix och det är inga problem att få tag i några för en 1500 Euro i månaden på 4 pers. fast är det nån annan som har nån bättre ide så är jag öppen för allt.

Kan ju höra av er ni som är intresserade så styr vi upp nåt så vi kommer från sverige i vinter.

MVh Johan

ÄR du helt säker på att det kostar 1500 ( --> ) EURO ( <--- ) i MÅNADEN... låter lite dyrt!!!

Det var det jag hittade..

går säker att få tag på änu billigare..

Kontaktade först CIEL & LOGIS och dem skulla ha ännu mer..sen fick ja tag på nån svenska där nere som förmedlade för 1500 i månaden.. fast klart.. hon tar väll lite överpris för at tjäna egna pengar..

men frågan är vad det är värt att lägga på att komma iväg. ?
Ja tycker de är värt det..

fast kanske bara är ja...

hallå
jag är fruktansvär sugen att komma i från sverige i vinnter. va ett gäng på 4 st som skulle åka i vinnter men ser ut som alla dom andra sviker dom hade dålingt med pengar och fått fast jobb mm. så nu sitter man här och är jävligt sugen att åka. så skulle va bra med att hitta lite folk som vill i väg med att dela boende med. själv är jag jävligt sugen på anton va där någon vecka i vinntras tyckte det va jävligt soft lätt den bästa ort jag varit i.
Johan hade du tänkt jobba där nere eller?

Anton låter bra.. ne jobba är väll itne det jag är ute efter men visst finns det ett jobb som gör att man får grattis boende så lockar ju det med. men att åka är ju huvudmålet..

Själv då? jobba eller bara glida runt?

har inte tänkt att jobba jag heller. men man kanske kan jobba någon timme i veckan för att få något bra ställe att bo på. tänkte du försöka fixa boende hem ifrån eller åka ner och försöka styra upp nå på plats?

JA sant.. Skulel man kunna göra.. men jag har ingen tid att åka ner innan 1 januari..
sliter som ett djur hem aför att få ihop pengarna så ja försöker fixa allt här istället..
om du hänger på så hör av dig.

hon schysst om du e....men jag tyckte hon va lite ful me depositionen...vi lämnade stället i jävlit mycket bättre skick än vi fick d i o uppgraderat me grill annat nyttigt från carrefour o ändå snodde hon mer av depositionen än hon borde...svårt att bråka me henne nu hemifrån...men annars e hon definitivt en bra hyresvärd jämfört me les francaises...men som sagt bara om du inte dummar dig...för då får du irländskt vrede över dig i form av hennes pojkvän

Så vilda fester, nedsöland av lägenheten och nya fina märken i väggar och dörrar uppskattas alltså inte?

Irrländsk vrede låter mindre trevligt.. kasnke ska hålla sig i skinet då..
Va de bra lägenhet då.
Alltså fräscht, så de inte va massa skit och helvete med det då. ?

väldigt varierande kvalitet på hennes lägenheter....ett par riktigt schyssta men andra extremt sunkiga så d går inte att säga nåt generellt...du får be henne skicka bilder o så mycket info som möjligt o avgöra själv...vår var riktigt fin...o var noga me at fundera på om d e viktigt för dig att bo granne me southbar eller du kan ta en bättre lägenhet me typ 15 minuters promenad in till sud o 20+ till chambre...smaksak...bor man lite of kan man alltid införskaffa en dållig cykel från carrefour..behöver dock servas var 300-400 meter

Allt vart i chamonix så souht bars after ski lär ju vara en välbesökt plats.. men bilder ska man fråga efter alltså. men den där killen verkar ju lite speciell.. ha ha..

men det löser la sig som vanligt..

mailade dig tack för svar :) n3alb@hotmail.com albin :) vi är i alla fall två grabbar som är helt på att åka skulle vara glad för svar :) mvh albin o niklas

tja!
Jag är jävligt sugen på att dra till anton några månader så om det blir nått boende där så är jag gärna med o delar. Hoppas på att hinna få ihop en del pengar här hemma så att man slipper slava där nere. Har ni funderat nått på resesätt? Men om du behöver nån till boendet så hör av dig.
alex.

Tillbaka
Topp