Säsong 2012/2013, Ischgl!

AndreB

Ny medlem
Tjena Freeriders!

Jag har fått jobb nere i Ischgl i Österrike, och ska nu göra min första säsong. Spännande det här! Min stora fråga nu är om det finns några sköna svenskar som också planerat att säsonga eller kanske bara resa till Ischgl denna vintern? Kan säga till er som inte varit i Ischgl att det är en väldigt skön ort, med bra åk och galet after ski!

Hoppas vi ses där nere!

Bäst är fan att hänga i Wirl/Galtür. Var där två veckor i Januari. Kom precis i samband med den enorma snödumpen. Så de två första dagarna satt vi insnöade. När de väl kunde öppna vägen och anläggningarna stack alla till huvudområdet i Ischgl. Så jag och min flickvän delade backarna i Wirl med kanske max ett hundratal. Drog ner till Ischgl på bytaredagen under den första helgen vi var nere.
Åkte två timmar och sedan åkte vi tillbaka till Wirl. Vi var så bortskämda med att ha ett helt system för oss själva att vi bangade de minuterlånga köerna som var i Ischgl.

Visst. Inget jätte område. Men väl tre, fyra riktigt härliga röda/svarta.
Och när det var dags att käka var det bara att knata in å få maten på en gång. Oavsett tidpunkt.

Tjena gott folk!

Jag tänkte också dra ner till Ischgl och letar febrilt efter någonstans att jobba/bo! är i St Anton t.o.m. 2 februari, och tänkte stanna i Österrike 8 veckor till efter det! Om någon har ngt tips så hojta gärna till!!

Hade gott! =)

Tillbaka
Topp