Säsong 21/22 i Sverige

LisaEira

Medlem
Säsong 21/22 i Sverige
Halli hallå!

Efter en misslyckad universitets ansökning är jag nu väldigt sugen på att dra iväg över vintern. Tänkte försöka leta mig uppåt någonstans i Sverige men då jag bara varit på väldigt små orter så har jag inte koll på de stora överhuvudtaget. Vill ha stort utbud av backar och trevligt folk!
Så därför kommer nu lite frågor:

• Vilken Skidort är enligt dig den bästa och VARFÖÖR?
• Söka jobb genom skistar eller är de mer lönt å leta "privat"?
• Om man söker genom skistar vilka jobb är mer lönt å försöka satsa på där?

Tacksaaaaam för svar

Säsong 21/22 i Sverige
Du behöver ställa följande frågor till dig själv:
- Vad är viktigast: skidåkning eller party?
- kommer du göra en, eller flera säsonger
- har du möjlighet att ordna eget boende, beredd att bo kollektiv? Osv

om skidåkning är viktigt och du tänker dig flera säsonger (kanske flytta till) då ska du försöka ordna boende i Åre (vilket är din största utmaning). att vara 1:a års säsongare i Åre ger ungefär samma status som en ”turist” 🥴

Om du bara planerar en säsong för lite skidåkning och party - sök dig till sälen, Vemdalen eller liknande.

om du inte bara vill åka lift utan även gå på tur och inte är rädd för ”lappsjuka”, vill jobba mer med ”allt”, och (förhoppningsvis) jobba som i en ”familj” - välj någon liten charmig ort som Tännäs, Kittelfjäll osv

lycka till!

Säsong 21/22 i Sverige
Tack så mycket, då har jag lite att kika på!

Lutar åt Åre, skidåkningen är viktigast och det hade vart kul att ta sig lite längre norrut. Men får kika på dedär med boende då, det verkar som att det kan bli problematiskt då. Det är ju min första säsong, men man får ju försöka satsa lite också!

Tack så mycket igen!

Tillbaka
Topp