Säsong @ Baker 10/11

• Trådstartare Trådstartare The_teo
  • Start datum Start datum
T

The_teo

Guest
Säsong @ Baker 10/11
Yo!

Jag funderar på att göra en säsong uppe i PNW den kommande vintern, Mt Baker för att vara mer exakt.

Nu undrar jag om det är någon mer här på forumet vars tankar är liknande. Isf kan man gå ihop och hyra ett hus eller liknande under vintern.

Någon?

Mvh
Teo

Säsong @ Baker 10/11
Tanken har slagit mig bland andra orter... Största nackdelen är väl att det är i US and A
Men Baker är med i matchen

Säsong @ Baker 10/11
Jarle sa:
Tanken har slagit mig bland andra orter... Största nackdelen är väl att det är i US and A
Say whaat? Funderar du på baker? Trodde du skulle upfinna din egen alpby där spriten var billig och alla i byn ägde en fartdräkt och menade på att de vilade en förbannelse över skogen så att INGEN åkte där...även om man fick. :)

Säsong @ Baker 10/11
Jarle sa:
Är du mer inriktad på kanada?
Blir det bara åkning eller också arbete? Läste någonstans att det är svårt med arbetsvisum i USA, vet dock inte hur det står till..

Säsong @ Baker 10/11
PNyberg sa:
Jarle sa:
Say whaat? Funderar du på baker? Trodde du skulle upfinna din egen alpby där spriten var billig och alla i byn ägde en fartdräkt och menade på att de vilade en förbannelse över skogen så att INGEN åkte där...även om man fick. :)
Du har helt rätt Per, men tills jag har bestämt mig så finns Baker med på listan. Skogen ÄR förbannad! Vet du inte det?

The_teo sa:
Jarle sa:
Är du mer inriktad på kanada?
Blir det bara åkning eller också arbete? Läste någonstans att det är svårt med arbetsvisum i USA, vet dock inte hur det står till..
Njae, inriktningen är mer mycket puder, lite konkurrens. Svårt med sådana ställen i nordamerika dock.

Arbeta? Vem? Jag?

Säsong @ Baker 10/11
PNyberg sa:
Jarle sa:
Haha dagens bästa per :D påminner lite om italien detdär med förbannelsen

Säsong @ Baker 10/11
Finns det någon som ska säsonga i området, men inte nödvändigtvis i Baker?

Säsong @ Baker 10/11
The_teo sa:
Finns det någon som ska säsonga i området, men inte nödvändigtvis i Baker?
Jag skall till US eller CA men inte 100% bestämt mig än. Och Baker och Jackson (som är relativt nära, he he) är intressanta. Problemet med US är visumproblemen. 3 månader är för kort i mitt tycke.

Säsong @ Baker 10/11
Phony sa:
3 månader är för kort i mitt tycke.
Jag har funderat på det där.. Eftersom mt. baker ligger nära kanada, räcker det inte med att man tar en resa över till kanada och stannar en natt, och sen åker tillbaka, och får på så sätt nytt turistvisum?

Ibland är det bra med dubbel medborgarskap, slipper man bry sig om visum ;)

Säsong @ Baker 10/11
The_teo sa:
Phony sa:
Jag har funderat på det där.. Eftersom mt. baker ligger nära kanada, räcker det inte med att man tar en resa över till kanada och stannar en natt, och sen åker tillbaka, och får på så sätt nytt turistvisum?

Det har funkat att göra så förr..men USA är ju USA så de kanske har ändrat? Värt att kolla upp innan avresa iaf :)

Säsong @ Baker 10/11
PNyberg sa:
The_teo sa:
Phony sa:

Det har funkat att göra så förr..men USA är ju USA så de kanske har ändrat? Värt att kolla upp innan avresa iaf :)
Eftersom det bara handlar om turistvisum, och inte arbetsvisum borde det funka.. Men som du säger, USA är USA, och allt vad det innebär när det kommer till konstiga regler.

Säsong @ Baker 10/11
The_teo sa:
PNyberg sa:
The_teo sa:

Eftersom det bara handlar om turistvisum, och inte arbetsvisum borde det funka.. Men som du säger, USA är USA, och allt vad det innebär när det kommer till konstiga regler.
Precis, jag känner inte att jag vill bli "behandlad" av gränspolisen! Väl jobbigt! :cool:

Senast ändrad:
Säsong @ Baker 10/11
Problemet med Baker vad jag har fattat det som är att det egentligen inte finns någon by. Utan man måste bo ca en timme i från? Mao, bil måste införskaffas. Säkert episkt ställe att hänga på dock! :)

Säsong @ Baker 10/11
Eric_W sa:
Problemet med Baker vad jag har fattat det som är att det egentligen inte finns någon by. Utan man måste bo ca en timme i från? Mao, bil måste införskaffas. Säkert episkt ställe att hänga på dock! :)
Delvis rätt!

Man kan inte bo vid liftarna, såvida man inte får en plats i staff housing, som endast ett visst antal säsongare får.
Bäst att bo annars är väll i de närmaste hålorna, Glacier eller Maple Falls.

Bil är inte ett måste dock, även denna gång är det en fördel att vara anställd, då det finns en buss som hämtar upp anställda.
Annars finns det ett annat alternativ, Baker bus, http://www.surfrider.org/nws/BakerBus.htm.

Jag tror dock det funkar ganska bra att lifta upp, såvida man inte ska infinna sig en viss tid på en viss plats.

Säsong @ Baker 10/11
The_teo sa:
Eric_W sa:
Delvis rätt!

Man kan inte bo vid liftarna, såvida man inte får en plats i staff housing, som endast ett visst antal säsongare får.
Bäst att bo annars är väll i de närmaste hålorna, Glacier eller Maple Falls.

Bil är inte ett måste dock, även denna gång är det en fördel att vara anställd, då det finns en buss som hämtar upp anställda.
Annars finns det ett annat alternativ, Baker bus, http://www.surfrider.org/nws/BakerBus.htm.

Jag tror dock det funkar ganska bra att lifta upp, såvida man inte ska infinna sig en viss tid på en viss plats.
Hehe, typ en puderdag kl 8 vid liften? :)
Låter bra att bli anställd! :) Praktiskt på många sett.
Måste erkänna att jag själv vart väldigt sugen på en säsong i Baker.

Säsong @ Baker 10/11
någon som vet något billigt hostel i glacier ? hittar bara 100us/natten och de blir inte så roligt !

funderar dock bara på 1-2 veckor, men ändå !

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp